Så här är det, jag har en liten rostfläck på bakluckan på min Seat, detta ska åtgärdas försäljaren på uppdrag av Seat under rostskyddsgarantin.
Nu är det dock så att att jag har limmat fast en vinge på bakluckan med Beta-link lim, försäljaren säger att de kommer att debitera mig av och på montering av vingen om jag vill luckan lackerad. Jag tror att vingen inte går att demonteras utan att ha sönder den, vingen har kostat mig allt som allt 6000kr (inkl lackering osv) så jag har ingen större lust att kassera den.
Borde de inte kunna lackera luckan med vingen på? Måste de ta vingen i samma svep så kan jag ju stå för lackeringen av den.
Vad tror ni? Går det inte att lackera luckan med vingen monterad?
"Öka!!! Det är fan 90 på denna 70 vägen!!!"
Seat Leon FR 2,0TFSI -07 250hk.
Som du vet har jag samma vinge och har ju lackat min bil några gånger nu.
och den har setat på alla gånger utan en av dem det var när vi bytte färg på bilen.
Antingen lackar dem upp till kanten. Alt så lackar dem vingen också så kan ju gå åt lite mera färg som du får betala isåfall men inget måste att ta bort om dem är duktiga lackare
Som du vet har jag samma vinge och har ju lackat min bil några gånger nu.
och den har setat på alla gånger utan en av dem det var när vi bytte färg på bilen.
Antingen lackar dem upp till kanten. Alt så lackar dem vingen också så kan ju gå åt lite mera färg som du får betala isåfall men inget måste att ta bort om dem är duktiga lackare
det har nog med att dom ska lacka hela bakluckan men som sagt ingen mening att ta bort vingen om man inte tror att man kan få bort den
hade jag ägt bilen och skulle lacka själv hade jag dock monterat ner luckan i beståndsdelar och lackat den lös för att slippa skarver och skit men så är jag skadad när det gäller bil lacker efter ett antal år på en billackering
Att de inte vill maskera runt vingen och lacka resten tycker jag är ett gott tecken, för så gör man inte på en seriös firma. Dock tycker jag att de borde göra det om kunden yttryckligen begär det - det är ju trots allt din bil.
Att de inte vill maskera runt vingen och lacka resten tycker jag är ett gott tecken, för så gör man inte på en seriös firma. Dock tycker jag att de borde göra det om kunden yttryckligen begär det - det är ju trots allt din bil.
Om jobbet skall ske genom garantin så skall arbetet utföras efter tillverkarens anvisningar.
Finns väl en teknik som heter Spot repair. Hade en rostfläck på min Magnum från ett köttigt stenskott, dom slipade rent och lackade bara en bit, sen klarlack och polering. Man såg aldrig någon skarv eller nyansskiftning och då hade jag ändå metallicfärg.
Kan inte så mycket om lackering men det funkade iaf bra på min bil, vad nu dom än gjorde. Och det kostade inte så mycket heller!