3750
Sök

Oljelampan lyser på Skoda Fabia -00

3 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
På tomgång går det perfekt men så fort man börjar köra så tänds oljetryckslampan. Har kollat med ODB2-analysatorn och det finns inga indikationer i minnet.
Det finns gott om olja i tråget.
Det kan vara oljetryckskontakten har jag tänkt tongue, men var sitter den?
Senast redigerat av Rama (29 mars 2012)

3 235 Inlägg
29 mars 2012
Silen till oljepickupen kan vara igensatt. Hur ofta byter du olja?

3 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
Låter som en möjlighet, men jag har inte varit alltför slarvig med det. Faktiskt har jag nyss bytt både olja och filter.
Men det ger mig en idé. Det skulle kunna vara ett dåligt filter med felvänd eller felaktig backventil!
Jag ska testa med att byta filter igen!

DET VAR INTE FILTRET.
Nu faller misstanken på oljetryckskontakten. Jag vet bara inte var den sitter på 1,4-motor.
Senast redigerat av Rama (30 mars 2012)

bäst...
8 Inlägg
31 mars 2012
kommer inte ihåg vart den sitter men kollaelhärvan som går på vänster rampipa, det var nån årsmodell av fabian som det var en auktion på just den kabelhärvan.
kolla om den auktionen är gjord först, vet att instrumentet kunde bli konstigt när den härvan är skadad

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
31 mars 2012
tror inte det är oljetryckskontakten så kör INTE!!!!! med bilen

riv tråget omgånde
låter som en långlife servad bil dom kan bli så där efter ett oljebyte när skiten börjar släppa
framför allt om man går från longlife servicarna till att göra normala servicar

har du otur så skär kammarna och den lilla remmen går av och bam så krockar ventilerna med kolvarna detta är ett standard fel på dessa motorer och det kostar APA att laga efter ett sånt ras
och motorer finns knappt att tillgå ens för pengar
Senast redigerat av Growe (31 mars 2012)

Kör fort så hinner inget hända...

Sök