2311
Sök

Fråga ang. P-bot .

Drar breställ genom McDriven
228 Inlägg
31 mars 2012
Trådstartare
Hej. Jag undrar en sak.. Är på besök hos morsan i Falköping. Hade med mig ett bord o stolar i bilen, så jag parkerade utanför porten (bostadshus/område)

Kom ut nu o hade en p-bot på 600kr .... Bilden nedan visar hur bilen stod;
http://img.photobucket.com/albums/v35/KenjiKaruma/beskr.jpg

Jag va ute o kolla nu, o de finns inte en endaste skylt om att det är p-förbud där??? Jag lastade in sakerna jag hade med mig, o pratade lite med morsan.. De står att ja stått där 11min, dom måste ha kommit precis efter jag gick in!....  Känner mig lite konfunderad. Jag vill överklaga detta, men är de värt de? Någon som har en tanke?

No dice !

* Voff voff *
10 583 Inlägg
31 mars 2012
Finns det ingen skylt vid infarten till området? Brukar finnas en områdestavla som visar vad som gäller. T.ex. "p-förbud inom hela området förutom på markerade rutor", är det vanligaste.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

40 Inlägg
31 mars 2012
Man brukar få stå 24 timmar om det inte är skyltat annat på sådana ställen... Förutsatt att du inte står utanför vägen eller på trottoarkanten med något av hjulen.

Stod du med hjulen på gräset, jorden eller vad det nu var vid busken så får dom bötfälla dig...
Senast redigerat av Jock (31 mars 2012)

228 Inlägg
31 mars 2012
Trådstartare
Brådhis skrev:
Finns det ingen skylt vid infarten till området? Brukar finnas en områdestavla som visar vad som gäller. T.ex. "p-förbud inom hela området förutom på markerade rutor", är det vanligaste.

//Brådhis

Så långt borta har ja inte tittat faktiskt. Men de känns som dom bör ha en sånt skylt lite varstans isf? hmm Eller sitter man på pottan då iaf?... Lite surt

No dice !

* Voff voff *
10 583 Inlägg
31 mars 2012
ChrilleBille skrev:
Brådhis skrev:

//Brådhis

Så långt borta har ja inte tittat faktiskt. Men de känns som dom bör ha en sånt skylt lite varstans isf? hmm Eller sitter man på pottan då iaf?... Lite surt

Det räcker tyvärr med en tavla vid infarten.

Brukar se ut ungefär så här: http://www.pbot.se/pbot/components/com_ … 0858_2.jpg

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

183 Inlägg
31 mars 2012
Var i Falköping var det? gatunamn då alltså smile

för vad jag vet så har jag nog aldrig sett den skylten som Brådhis länkade i fkp
Senast redigerat av Zmirro (31 mars 2012)

228 Inlägg
31 mars 2012
Trådstartare
Zmirro skrev:
Var i Falköping var det? gatunamn då alltså smile

för vad jag vet så har jag nog aldrig sett den skylten som Brådhis länkade i fkp

Wetterlinsgatan

No dice !

183 Inlägg
31 mars 2012
Det är ju en huvudled men jag tror inte det är någon mer skylt än det. Så du bör väl få stanna för att lasta av/på?
Senast redigerat av Zmirro (31 mars 2012)

228 Inlägg
31 mars 2012
Trådstartare
Zmirro skrev:
Det är ju en huvudled men jag tror inte det är någon mer skylt än det. Så du bör väl få stanna för att lasta av/på?

Nja alltså, dett va inne på en av områden där. Såg sen att de satt en skylt vid infarten som va parkeringsförbud, dock ej förbud mot av/pålastning.. Men hur ja ska bevisa de för dom att ja lasta in möbler de vet jag inte hmm

No dice !

Muttley
31 mars 2012
De är inte lönt att bestrida detta faktiskt. Kollade runt lite på sidor som tillhör parkeringvakter och det står så här

Hur länge får bilen vara uppställd i samband med lastning eller lossning av gods?
- Fordonet får vara uppställt så länge som verksamheten kräver det. Andra åtgärder än själva godsförflyttningen såsom uppackning och dylikt får dock inte förekomma och det är viktigt att man hämtar eller lämnar gods i bilen minst en gång var sjätte minut.

228 Inlägg
31 mars 2012
Trådstartare
Nää ja får helt enkelt bita de sura äpplet tongue  Sjukt onödig utgift bara.

No dice !

Sök