2312
Sök

Honda civic v-tec som första bil?

58 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
Hej! har funderat på förstabil hur läge som helst nu men jag kan aldrig bestämma mig!
har varit HELT säker på att ja ska köpa en saab 9-5, modern bil för pengarna tycker jag.
Men jag har också varit helt insnöad på bmw 318is/320, Golf och en Civic!(bränsle snål bil är nästan ett måste)

Men nu får jag bestämma mig tycker jag! Hur är en civic? Menar en sådan : http://www.blocket.se/kalmar/Honda_civi … =4&w=3
Vill ha sedan då man kommer skjutsa polarna mycket. Har hört att honda gör bra motorer, men resten av bilen då?
budget: under 20papp
Vad gör en sån v-tec på 0-100?

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
3 april 2012
Ska du ha en VTEC Honda för prestandans skull så är det helt fel bil. Dock så är dem pigga för sin lilla motorvolym och det är säkert en VTEC-E (VTEC-Ecomomy)

En bra bil, inte mycket som går sönder, billig o äga. Men köp helst en under 20.000mil.

0-100...typ 10sek+

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

517 Inlägg
3 april 2012
Det är nog en vettig första bil, billig i drift och skatt och då det inte är någon direkt räcer med sina 114hk är väl inte försäkringen så fasligt blodig heller...

Kolla efter rost kring skärmar, dörrar, baklucka etc. och att den är servad ordentligt.

Om du pendlar och kör många mil dagligen så skulle jag föreslå en Diesel-bil. Då får du hyfsad bra prestanda och låg bränsleförbrukning. typ en Bmw-tds, merca-d, audi-tdi eller liknande... fast då har man ju det där med skatten som kostar lite extra sad

58 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
Nee, eller jo.. Vill hellre ha en v-tec för prestandas skull istället för en vanlig.. Kommer nog inte pendla mycke, köra till/från skolan/ränna på byn;)

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
3 april 2012
F2211 skrev:
Nee, eller jo.. Vill hellre ha en v-tec för prestandas skull istället för en vanlig.. Kommer nog inte pendla mycke, köra till/från skolan/ränna på byn;)

Civic VTI
Integra Type-R
Del sol VTI

Men blir nog svåååårt att hitta en för under 20.000kr...tyvärr

Finns en del VTI på hondaklubben.com

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

58 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
Nu vill ja hellre ha en 320..

58 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare

517 Inlägg
4 april 2012
F2211 skrev:

Jasså, jag trodde du var ute efter en bränslesnål bil cool

Då kan du lika gärna ta steget fullt ut och satsa på en 325 på en gång, då får du iallafall lite prestanda för pengarna då bränsleförbrukningen är typ densamma mellan 325/320...

58 Inlägg
11 april 2012
Trådstartare
Gör om, sugen på en BMW;) en 325 är ju ännu bättre.. Men är försäkringen dyrare på en 325a än en 320? Hur mycket skiljer det? Det finns ingen sida där man kan jämföra försäkringar på där man få se priset utan att behöva prata med dom i telefon?

Forummoderator
9 299 Inlägg
11 april 2012
Flera försäkringsbolag har på sin hemsida en funktion där man knappar in sig själv och ett registreringsnummer för att räkna ut en ungefärlig försäkringskostnad. Välj ut några bilars reg nummer och testa dig fram.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

58 Inlägg
11 april 2012
Trådstartare
Jasså, få testa de! Tack så mycket:)

Sök