2908
Sök

Audi TT Quattro som vinterbil?!

Fisketokig
2 997 Inlägg
14 september 2006
Trådstartare
Funderar lite på en sån som vinterbil...

Finns flera TT Quattro 225hk mellan 150-170kkr mellan årsmodellerna 2000-2002.

Är ute efter en bra vinterbil som man kan köra med i ur och skur och inte behöva vara så rädd om, lite mer slit å släng till å från jobbet men ändå inte aldeles för tråkig.

Är en TT en bil för mig? eller ska man gå mer på någon Impreza eller Evo.

Inte sugen att lägga ut för mycket pengar för den kommer gå i salt och kommer åka skitigt klädd och kasta med verkyg så ingen utställningsbil, exklusiv klädsel mm man är ute efter, inte styling precis wink utan bara en pålitlig bra vinterbil/firmabil...

http://www.blocket.se/vi/9382155.htm?ca=5_s

Är TT Quattro bra eller "dåliga" vinterbilar?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
14 september 2006
om du ska ha en TT får du inte med dig många verktyg, de är duktigt små inuti... A4 quattro avant funkar väl däremot utmärkt som firmabil, släng ut baksätet och i med ett lastgaller så har du en jäkla laståsna sedan...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Administratör
2 978 Inlägg
14 september 2006
Du verkar ju ha en saab redan den borde väll ta en hel del verktyg?

En kopp av den svarta såsen...

Fisketokig
2 997 Inlägg
14 september 2006
Trådstartare
Goffen skrev:

Jo men det är ljusa säten på den och räcker att man kommer med en oljefläck på byxorna så är klädseln förstörd, sen har jag baslåda i den smile

Saaben är för dyr att ha som slit å släng-bil sen måste jag ha 4x4 på vintern smile

Vw trimmare
2 995 Inlägg
14 september 2006
Martin 9-3 skrev:
Goffen skrev:

Jo men det är ljusa säten på den och räcker att man kommer med en oljefläck på byxorna så är klädseln förstörd, sen har jag baslåda i den smile

Saaben är för dyr att ha som slit å släng-bil sen måste jag ha 4x4 på vintern smile

´

tt:n är ju heller inte en gratis slit å släng bil? wink

2 652 Inlägg
14 september 2006
MeloveGolf skrev:
Martin 9-3 skrev:
Goffen skrev:

´

tt:n är ju heller inte en gratis slit å släng bil? wink

precis . jag skulle nog hellre välja en lite billigare bil än du hade tänkt . typ någon 940 kombi .
men har man pengar att ha en impreza \evo \audi quattro som slit o släng bil så är de väl bara att gratulera

10 287 Inlägg
14 september 2006
Varför just en TT?

För dom pengarna så får du en nyare A4 Quattro eller en typ 2002 A6 eller tom en 2000-2001 A8.

/Göran

Martin 9-3 skrev:
Funderar lite på en sån som vinterbil...

Finns flera TT Quattro 225hk mellan 150-170kkr mellan årsmodellerna 2000-2002.

Är ute efter en bra vinterbil som man kan köra med i ur och skur och inte behöva vara så rädd om, lite mer slit å släng till å från jobbet men ändå inte aldeles för tråkig.

Är en TT en bil för mig? eller ska man gå mer på någon Impreza eller Evo.

Inte sugen att lägga ut för mycket pengar för den kommer gå i salt och kommer åka skitigt klädd och kasta med verkyg så ingen utställningsbil, exklusiv klädsel mm man är ute efter, inte styling precis wink utan bara en pålitlig bra vinterbil/firmabil...

http://www.blocket.se/vi/9382155.htm?ca=5_s

Är TT Quattro bra eller "dåliga" vinterbilar?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

1 639 Inlägg
14 september 2006
TT...
Fag/frisör eller tjej... Stämpeln är där för att stanna..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=23815
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=666

Men kan man leva med att folk fnissar bakom ens rygg så visst är den ganska snygg att titta på...

Provkör en Golf4 med 4WD vintertid så får du svaret, de delar nämligen bottenplatta, chassie m.m.m.m.m.m
Senast redigerat av mrcelica (14 september 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

198 Inlägg
14 september 2006
saaben e väll bra o köra med på vintern de e ju ingen värsting bil det där...ELLER???

PERFORMANCE by E.M
utför alla typer utav plåtjobb,lackeringsjobb+plastreparationer
NU ÄVEN ALLA TYPER UTAV ROSTSKYDSBEHANDLIGAR
SWEDEN

Fisketokig
2 997 Inlägg
15 september 2006
Trådstartare
Sharky skrev:
Varför just en TT?

För dom pengarna så får du en nyare A4 Quattro eller en typ 2002 A6 eller tom en 2000-2001 A8.

/Göran

TT är så ful-snygga big_smile

Känner att jag kommer sakna 4x4 på vintern.

Hade jag haft pengarna hade jag bytt bort 9-3an och skaffat en RS4 men det blir för mycket pengar och vill inte låna till en bil.

Fisketokig
2 997 Inlägg
15 september 2006
Trådstartare
mrcelica skrev:
TT...
Fag/frisör eller tjej... Stämpeln är där för att stanna..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=23815
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=666

Men kan man leva med att folk fnissar bakom ens rygg så visst är den ganska snygg att titta på...

Provkör en Golf4 med 4WD vintertid så får du svaret, de delar nämligen bottenplatta, chassie m.m.m.m.m.m

Så illa tror jag inte det är.

då fnissas det mer åt calibror, nissan 200 och alla volvoraggare.

674 Inlägg
15 september 2006
du har inte tänkt nåt på den nyare modellen av S4:an 2,7 med dubbelturbo...(har jag för mej)
Hyffsad effekt iaf...
Kan inte det vara ett alt?

Annars röstar jag på en impreza GT så jävla läckra!

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

250 Inlägg
15 september 2006
Vill du köpa min TT wink ?

Fisketokig
2 997 Inlägg
15 september 2006
Trådstartare
Impreza_BlackDrake skrev:
Vill du köpa min TT wink ?

Nej, det är ju en kärringbil tongue wink

Haha.

Subarun kanske?
Senast redigerat av Martin 9-3 (15 september 2006)

250 Inlägg
15 september 2006
Beror På Hur Mycket Du Hostar Upp wink

Fisketokig
2 997 Inlägg
15 september 2006
Trådstartare
Beror På Hur Mycket Du Hostar Upp wink

Mest på hur mycket du går ner wink

Lite dåligt insatt på begpriserna på dem. Ärligt, vad ligger sen sån som din impreza i för pris?

Ingen vidare respons för TT som vinterbil iaf big_smile

250 Inlägg
16 september 2006
TTn är en ruskigt rolig vinterbil o riktigt säker!  Subarun ligger runt 140.000:- beggad helt orginal dock!

314 Inlägg
16 september 2006
Hur kan man säga att en TT är en tjejbil? Sen föreslå att han ska köpa en Golf 4:a??

E  inte en Golf kärring/pensionär skärra?????

Jag tycker du ska satsa på en TT... Det är kvalitet + att dom går bra...
Senast redigerat av Piffsen (16 september 2006)

250 Inlägg
16 september 2006
Ja men det är bara avundsjukan som kommer fram Piffsen, du vet stolpskott med volvo o sånt jävla skräp tror att det är det bästa somfinns för dom inte har nån fantasi o sen säga att TT är en
tjejbil, herrejesus, VW Beetle är väl en jävla tjejbil inte en TT, är så trött på svenska avundsjukan, DRA Å ÅK I ERA SATANS TRAKTORER [VOLVO] o pensionärs kärring o ni kan vara
hur stolta ni vill för det men tryck inte ner bilar ni inte ens kört eller vet nånting om!
TTn är en komfortabel bil, som är lika skön att åka långt som kort i, komforten är bra, ljudnivån
helt ok för att vara en liten bil, HUr kul är en satans GOLF??!! varenda stolpskott har ju den skiten..

VÅGA VARA UDDA!!  [satans svensson stolpskott]

Ursäkta för min ilska men är så trött på Volvo snubbar o folk som har skitbilar som bara krankar
ner på andra som råkar ha en bil som dom stylat exakt som dom vill ha dom, man skiter egentligen i vad patetiska människor säger, men vi Stylare/street raceare får så mycket skit ändå
så varför försöker inte vi hålla ihop o stötta o hjälpa varandra istället för allt jävla snack om "min är bättre din duger inte" !

Tack för mej!

1 854 Inlägg
16 september 2006
Ja men det är bara avundsjukan som kommer fram Piffsen, du vet stolpskott med volvo o sånt jävla skräp tror att det är det bästa somfinns för dom inte har nån fantasi o sen säga att TT är en
tjejbil, herrejesus, VW Beetle är väl en jävla tjejbil inte en TT, är så trött på svenska avundsjukan, DRA Å ÅK I ERA SATANS TRAKTORER [VOLVO] o pensionärs kärring o ni kan vara
hur stolta ni vill för det men tryck inte ner bilar ni inte ens kört eller vet nånting om!
TTn är en komfortabel bil, som är lika skön att åka långt som kort i, komforten är bra, ljudnivån
helt ok för att vara en liten bil, HUr kul är en satans GOLF??!! varenda stolpskott har ju den skiten..

VÅGA VARA UDDA!!  [satans svensson stolpskott]

Ursäkta för min ilska men är så trött på Volvo snubbar o folk som har skitbilar som bara krankar
ner på andra som råkar ha en bil som dom stylat exakt som dom vill ha dom, man skiter egentligen i vad patetiska människor säger, men vi Stylare/street raceare får så mycket skit ändå
så varför försöker inte vi hålla ihop o stötta o hjälpa varandra istället för allt jävla snack om "min är bättre din duger inte" !

Tack för mej!

Väl talat

Sök