2606
Sök

Koppling Mazda 6 MPS

202 Inlägg
6 april 2012
Trådstartare
Hej,

Jag är lite sugen på att köpa en Mazda 6 MPS
Jag har väldigt lite erfarenhet/kunskap om denna bil och undrar därför om någon här vet lite mer.

* Vad är bra att tänka på?
* Vanliga fel?
* Jag har hört att kopplingen i Mazda 6 MPS är mycket hårdare än i ''standard'' bilen? Stämmer detta eller är det       något man ska oroa sig för vi provkörning?

Tacksam för svar!

Mercedes C 350 AMG

#GoodToBeBad
856 Inlägg
6 april 2012
Äger inte en 6:a själv, utan en 3 MPS, men har kört 6 MPS:n ett flertal gånger också. Jag tycker inte att kopplingen är sådär jättemycket hårdare än en vanlig Mazda 6:a, sen är den ju såklart LITE hårdare ändå, men ingenting man tänker på efter typ 10min körning.. smile
Med tanke på effekten är de väldigt enkla att köra i stadstrafik och liknande, som vilket annan bil osm helst skulle jag säga..

Kolla gärna upp bilen så mycket du kan innan. Mazda är stenhårda på att servicar och framförallt rostskyddskontrollerna ska vara gjorda, skulle du få rost på bilen i framtiden och förra ägaren har missat en kontroll - ingen ersättning. Generellt tycker jag att ägaren till bilen du kollar på ska kunna visa upp utskrifter från den digitala serviceboken för att visa att saker är gjorda enligt protokoll.

Övrigt "bra-att-veta" får en Mazda 6-ägare flika in med.. smile

Lycka till med köpet!
mvh Ola

Sök