Som rubriken nu lyder så har jag problem med att det är varierande tomgång och att bilen dör efter ett gas pådrag vid stillastående, dvs om man står på tomgång och gasar till så dör den när det går ner mot tomgången igen. Lambda lampan lyser. Och bilen får enormt med bensin verkar det som.
Har bytt följande för uppgradering: Grenrör Turbo t3/t4 Slangar till olja retur och oljetryck. (Stålomspunna med AN anslutningar) Chip (KL racing anpassat för min bränslebox(984) samt anpassat till 3"LMM och "968" spridare). "968" spridare diverse slangar Dump "Big" från KL racing. egenbyggd DP med lambda uttag. Bytt kamrem ALU ic.
Det är nog det stora hela jag har bytt. Snälla hjälp mig!
Hade samma symtom på min 940. Dock var den original, men min luftmassemätare hade gett sig. (Jag bytte både lambda & luftmassemätarn) men det var lmm som spökade. 200 pixxar på skroten :-)
Ehrm, lokaliserade felet/felen. Bytte tillbaka till original spridarna och satte tillbaka spridarmotståndet samt satte tillbaka original LMM. Och det löste nästan allt.. Utom då att motorn dör när man motorbromsat ner till tomgång.. dvs utan att röra gasen och förväntar sig att den skall återgå till "tomgång" händer likaså vid Neutral växel och vid gaspådrag från tomgång?
Någon som vet hur problemet kan vara så? en vän till mig sa att vissa 940 turbos är egendomliga med spridarmotstånden när man bryggar dom .
Ehrm, lokaliserade felet/felen. Bytte tillbaka till original spridarna och satte tillbaka spridarmotståndet samt satte tillbaka original LMM. Och det löste nästan allt.. Utom då att motorn dör när man motorbromsat ner till tomgång.. dvs utan att röra gasen och förväntar sig att den skall återgå till "tomgång" händer likaså vid Neutral växel och vid gaspådrag från tomgång?
Någon som vet hur problemet kan vara så? en vän till mig sa att vissa 940 turbos är egendomliga med spridarmotstånden när man bryggar dom .
Ta å plocka bort kontaktstycket till tomgångsmotorn å så tar du å ställer upp spjället lite på justeringarna så löser du problemen du har.
du har skapat flera problem när du installerat öppen dumpventil. du "löser " dom om du tjuvöppnar spjället lite. inte rätt metod men vill du bilen ska låta coolt får du leva med de.
missa att han hade öppen dump... Jag har en ppf återcirulerande som går från tryckrör efter ic och sidan in i ett rostfritt rör med vinklat tigat rör in mot turbon Är inte ute efter något "coolt" ljud
missa att han hade öppen dump... Jag har en ppf återcirulerande som går från tryckrör efter ic och sidan in i ett rostfritt rör med vinklat tigat rör in mot turbon Är inte ute efter något "coolt" ljud
för hårt ställd dumpventil ? står öppen på tomgång ?
Stängd på tomgång det tror jag icke inget surge iaf
Jo man gör ju det! jag har det hellre tyst än massa pyyys å woosh haha
har haft lite strul me dumpar som inte varit mjuka å öppnat faktiskt. nu kör jag med bosch orginal återcirkulerande dom står fullt öppna på tomgång. även om jag inte fått "surge"
surge beror lite på vilken typ av turbo man kör också.
testa justera ner den till max mjukhet, är de är bra dump så ska justeringen av den spela mindre roll, de är laddtrycket som ska hålla den stängd å inte fjädertrycket.
Stängd på tomgång det tror jag icke inget surge iaf
Jo man gör ju det! jag har det hellre tyst än massa pyyys å woosh haha
har haft lite strul me dumpar som inte varit mjuka å öppnat faktiskt. nu kör jag med bosch orginal återcirkulerande dom står fullt öppna på tomgång. även om jag inte fått "surge"
surge beror lite på vilken typ av turbo man kör också.
testa justera ner den till max mjukhet, är de är bra dump så ska justeringen av den spela mindre roll, de är laddtrycket som ska hålla den stängd å inte fjädertrycket.
men hallååååå!
du går ju miste om alla fjortisar vid korvmojjen varje freda som blir så till sig när nån dumpar lite laddtryck att de barar droppar om dom!!!
joo får testa fick felkod på lastsignal MFI saknas idag oxå så
men du kör väl utan LMM?
Jag har en bosch liggandes kanske ska prova
nee d e synd man vill ju inte gå miste om skrikande fjortisar! tur att jag har 3" avgas kanske dom Taggar till lite iaf hahaha ;
utan lmm? hur skulle det fungera när han har orig. boxarna och inte eftermarknadssprut?
ja nu kör jag utan lmm och med eftermarknadsprut men körde 2-3 år med öppen dump å div trim. varför mitt sprut ballade ur en dag å jag inte löste felet som jag kör ef sprut nu. annars funkade lh 2.4 kanon bara man lärde sig tjuvknepen så de lirade