Sådär! Spenderat över 16h i garaget i helgen med en kompis. Säger först och främst det att byta blockpackningar med en bil som har kamkedja är ingenting för den veke!! Ett rent helvete var det att få lös skiten då pluggarna till glidskenan satt som gutet i sten!
Bytte då iallafall packningarna, som såg fruktansvärt slitna ut. Så det var verkligen behövligt! Upptäckte sen när vi skruvat ihop allting att termostathuset hade fått gängpaj så där sprutade det glykol därifrån så fick byta ut den med.
Allt såg då torrt och fint ut och inget läckage alls....Tills jag stängde av bilen och skulle flytta undan verktygen under bilen så såg jag att det droppar massvis med glykol, så öppnade huven och såg att det läckte ifrån där temperaturreglaget sitter(vet inte vad det heter egentligen, men där spakarna sitter som reglerar hur varmt det ska vara inne i själva bilen) så bytte den också.
Körde efter det en testtur på ca 3mil och bilen spann på som en kissemiss och gick felfritt!
Ca en timme fick bilen stå efter det, och sen så skulle jag iväg och köra ca 2km, och då hoppade den till en gång, tänkte då att det kunde vara att det var mycket glykol som hamnat i oljan så skulle byta oljan idag.
Men när jag satte mig och körde imorse mot garaget så hann jag komma ca 1km och sen var det bara lägga i ettan och hålla gasen i botten och hoppa med bilen hem igen.
Tror nu att det verkligen är så som en av er skrev, att det är bränslepumpen/filtret som är felet, för jag hör ett "klickande" ifrån bilen precis innan den får gas, för att sedan dö igen..
Så nu till helgen blir det att byta pump och filter, återkommer efter det om bilen funkar bättre, eller fortfarande är kass, efter det
Fler tips på vad felet kan vara är tacksamt, kan ju säga att jag har INGET SOM HELST läckage i bilen nu iallafall.