Puh – vilken pärs
! Först rutinmässig hälsokontroll på företagshälsovården kl. 13.00 – hade en vilopuls på 82 slag/min
![hmm](img/smilies/hmm.png)
… ”
Men jag ska besiktiga min bil om knappt två timmar”, försökte jag förklara
![tongue](img/smilies/tongue.png)
Sedan besiktning … var på plats vid incheckningen 30 minuter före utsatt tid … tog en cappuccino från kaffeautomaten och satte mig i bilen … inte så lite nervös …
![https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172487/172487-50ff61ed92de2516213332cbbd5219a0.jpg]()
Inget är som väntans tider, eller?
Efter en stund kom ett par killar med en stor blå Cadillac och parkerade jämsides med mig … ”Trevlig vagn du har”, sa den ene, vilket lättade lite på nervositeten
![smile](img/smilies/smile.png)
… samtidigt kom mitt registreringsnummer upp på anslagstavlan och jag körde in i hallen …
”En Edsel! Den är du rätt ensam om, va?” började besiktningsmannen lite artigt … sedan flöt allt på … ”Har du en ny växellåda?” ”Nej, jag har bara renoverat den gamla”, svarade jag … stämningen verkade närmast uppsluppen, och innan jag visste ordet av körde besiktningsmannen ut bilen ur hallen. Han kom tillbaka med ett stort flin på läpparna: ”Ja du, där var det bara att peta in driven och flyta med – vilken go’ åkbil du har”
![cool](img/smilies/cool.png)
![https://www1.garaget.org/gallery/images/173/172487/172487-6d631d71388f9fa89bcb4a331f0b7ab8.jpg]()
Nemas Problemas – det bidde blankt papper
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
!
Men skärmprydnaderna då, kanske du undrar – jo jag helgarderade mig och skruvade av dem
![neutral](img/smilies/neutral.png)
Men jag lade dem i handskfacket och visade upp dem för besiktningspersonalen, som sa att de slutat slå ner på kylarkråkor och dylikt sedan några år, under förutsättning att bilen hade dessa original … ”Så jag tycker du ska åka hem och skruva fast dem igen, så blir bilen ännu finare”, var kommentaren
![wink](img/smilies/wink.png)
.
Min hustrus (som ju varit med och hjälpt till en del när det strulat) kommentar när jag berättat för henne: ”
Nä – du skojar!?”
![lol](img/smilies/lol.png)