se upp för TDC799 med chassienummer: JTHFF2C22A2511196. Det är en röd Lexus is 250 cab och är rapporterad som "total loss" i USA. Står till försäljning hos Bil33 i Södertälje. Letar själv cab nu för att byta upp mig och kollar varenda en. Mycket skit där ute.
Bil33 verkar vara en firma vars affärsidé är att ha smutsigt mjöl i påsen, det finns en längre tråd på Autopower om denna firma och den har även förekommit i bilmagasin och andra artiklar.
Chassinummer fick jag från bilregistret. Det är något skumt med det här. De säljer en bil för 145.000 som enligt firman i USA skulle kosta 20.000$ dvs ca 145.000 kronor att laga.
Kan någon förklara exakt hur de ligger till? Är det ens samma bil? Den ser ju helt perfekt ut!
Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Alla bilar som är krockade behöver inte heller vara lik. En krockad bil kan vara rapporterad som "total loss, salvage" eller annan titel. även fast den går att laga till rimligt pris.
Men det är ju upp till var och en att dels kolla upp bilen om hur pass skadad den var. och sedan fundera om det är värt att köpa den för att den är billigare
Chassinummer fick jag från bilregistret. Det är något skumt med det här. De säljer en bil för 145.000 som enligt firman i USA skulle kosta 20.000$ dvs ca 145.000 kronor att laga.
Kan någon förklara exakt hur de ligger till? Är det ens samma bil? Den ser ju helt perfekt ut!
Att förklara exakt hur det ligger till är inte enkelt, men ofta går det till som så att dom byter chassinummer mellan ett importerat vrak och ett stulet fordon från Europa alternativt att man reparerar den med stulna delar.
145.000:- var kostnaden för en seriös återuppbyggnad med nya delar, om man istället använder stulna delar och tar genvägar blir det mycket billigare och så länge ytan blir snygg (Vilket är förhållandevis enkelt att fixa) är det inte alltid enkelt att avslöja en fuskreparation.
Den tiden då man kunde avslöja en halvdant reparerad importbil på fem meters håll på grund av diverse enorma missanpassningar i karossen verkar åtminstone vara över tyvärr.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Här kan ni läsa lite mer om Bil33 och deras" nyskicksbilar" Som sagt. Har varit uppe på TV-nyheterna där polisen uttalat sig, så vi behöver nog inte vara så försiktiga.