hej! har en liten fråga och undran över i vilket material som används för tex lasbilsskåp? någon slags plast har jag lyckats lista ut än sålänge..
tänkte nämnligen bygga på ett skåp på släpkärran och alternativet med plywood osv är nog uteslutet pga av vikten..
så någon som vet vart man kan få tag på dessa "plast" skivor??
jag försökte maila en påbyggnads firma för bil och last bil och fick svaret "tyvärr kan vi inte lämna ut dessa uppgifter, men försäkrar om att det är av bästa kvalité"..wtf lixom!!??
enyways, om någon har lite koll på detta skulle det vara kalas!
hej! har en liten fråga och undran över i vilket material som används för tex lasbilsskåp? någon slags plast har jag lyckats lista ut än sålänge..
tänkte nämnligen bygga på ett skåp på släpkärran och alternativet med plywood osv är nog uteslutet pga av vikten..
så någon som vet vart man kan få tag på dessa "plast" skivor??
jag försökte maila en påbyggnads firma för bil och last bil och fick svaret "tyvärr kan vi inte lämna ut dessa uppgifter, men försäkrar om att det är av bästa kvalité"..wtf lixom!!??
enyways, om någon har lite koll på detta skulle det vara kalas!
mvh /danne
De va nog några riktiga puckon du snackat med, 9/10 skåp kommer färdiga från skåptillverkare, finns inte så jättemånga olika skåptillverkare som man brukar använda sig av. Antagligen vet dom inte vad det är gjort av och låtsas att det är hemligt eller nått.
Vi har samma skåp på 4 av bilarna på jobbet och en av bilarna har ett annat märke på skåpet, som för övrigt e riktigt dåligt, har inga namn i huvudet just nu.
Summa summarum, du lär inte köpa "lösa skivor" och bygga ett eget skåp, men det är bara min gissning. Kolla någon bilskrot och fråga om begagnade skåp till t.ex merca sprinter eller så. Då får du ett färdigt skåp förberett för bakgavellift om du nu vill ha detta.
I trailern ja kör är de helt klart glasfiber! Antagligen med nån form av metallkonstruktion som ram för stabilitet, men dom "stora ytorna" är helt klart glasfiber!
Ah det är typ 2 lager med glasfiber, mellan så är det typ som wellpapp är inuti, vågigt typ. Säkert olika från skåp till skåp men det är inte plast rakt genom förutom på små bilar typ merca sprinter.
Skum mellan har jag aldrig sett, det är mer wellpapp-konstruktion ifall det skulle komma in vatten så det kan rinna ut, annars fryser skåpen sönder på vintern. Därför man inte ska tvätta skåpen invändigt på vintern och råka få in vatten i spännbands-mojjängerna som går längs sidorna, går även titta där i surrningsanordningen så ser man konstruktionen inuti.