3255
Sök

Passat 1,8t 1999 börjar gå på 3 cylindrar när turbon börjar ladda

25 Inlägg
10 april 2012
Trådstartare
tjenare! min passat 1,8t 1999 har ett jäkligt skumt beteende. den går på alla cylindrar som den ska vid jämn gas men trycker man på så turbon börjar ladda så slutar ena cylindern funka å den går bara på 3 cylindrar nån som har en aning om vad de kan va för fel? jag bytte stiften idag å trodde de skulle hjälpa men den har samma beteende ändå hmm tacksam för snabbt svar! smile  MVH

385 Inlägg
10 april 2012
säkert kompförlust? smile
sierra-power skrev:
tjenare! min passat 1,8t 1999 har ett jäkligt skumt beteende. den går på alla cylindrar som den ska vid jämn gas men trycker man på så turbon börjar ladda så slutar ena cylindern funka å den går bara på 3 cylindrar nån som har en aning om vad de kan va för fel? jag bytte stiften idag å trodde de skulle hjälpa men den har samma beteende ändå hmm tacksam för snabbt svar! smile  MVH

börn i varje hörn är fett rätt;)

25 Inlägg
10 april 2012
Trådstartare
funderar på om de är tändmodulen eller en spole som är på väg att ge sej

385 Inlägg
10 april 2012
säkert tändspole, sitter det separat på alla cylindrar brukar dom gå åt
sierra-power skrev:
funderar på om de är tändmodulen eller en spole som är på väg att ge sej

börn i varje hörn är fett rätt;)

103 Inlägg
26 april 2012
sierra-power skrev:

Gör ett komp test så vet du, sen får du ju reda på hur varje cyl mår med vilket kan va rätt kul å veta tongue

25 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
de va bara en spole som låg inför döden men nu är de fixat! tack för svaren!smile

Sök