3579
Sök

D2 bromsar. Något att ha?

135 Inlägg
11 april 2012
Trådstartare
Jag är på jakt efter större bromsar för seriös banåka och har erfarenheter av både Brembo och Stoptech big brake kit.
Problemet är att till bilen som jag söker bromsar nu så finns det inga vettiga alternativ utan D2/ K sport poppar upp hela tiden när man söker.

Att beläggen som följer med inte är mycket att hurra för vet jag men frågan är hur är skivorna och oken?
Det kommer att köras på R däck.

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
11 april 2012
Dom verkar vara ganska vanliga i England på driftingbilar och Time Attack bilar men i Sverige vet jag inte hur vanligt det är bland dom som kör lite hårdare på bana.

- Time Attack -

135 Inlägg
12 april 2012
Trådstartare
Det jag har hört är att skivorna är för porösa så dom spricker efter ett tag.
Vet att drifting killarna gillar dom men det är skillnad på körstil och användandet av bromsar.

Söker efter folk som testat och inte bara har hört.

1 365 Inlägg
12 april 2012
Dåliga bromsbelägg som följer med, bromsok har inget smutskydd (vilket ju inte spelar någon roll för driftingbilar) men för vanligt körande spelar det stor roll för tillförlitligheten.

Jag har kört Ksport vilket är samma som D2, bromskänslan är sådär jag misstänker att de inte kommer vara bättre än dins RS bromsar.

köp Brembo eller AP säger jag

135 Inlägg
12 april 2012
Trådstartare
På Skodan så sitter det Stop Tech 355mm med Performance Friction.
Jag söker bromsar till en annan bil och har faktiskt hittat AP men dom är utan dammskydd sad

1 365 Inlägg
12 april 2012
Ja då behöver du knappast byta till skodan smile

ok synd, AP är riktigt bra grejer, de brukar göra med dammskydd. trist

sladdandebarnet skrev:
På Skodan så sitter det Stop Tech 355mm med Performance Friction.
Jag söker bromsar till en annan bil och har faktiskt hittat AP men dom är utan dammskydd sad

Sök