Tänkte höra med er innan jag köper något! Kollade in blocket och fick upp denna sidan som säljer xenon kit till riktigt bra priser. MEN, är det några bra grejer? Eller borde man satsa på något annat?
Det där e riktigt bra grejer! Har deras i min bil och de e klockrent. Men ska du verkligen ha i halvljus till volvon? Välj isf med H3R. Helljus är ju inte nå större problem för de bländar ju vilketsom
Edit: Har du bi-helljus på 945an? Tänkte bara ifall du har H4 i halvljus (kombinerad helljuslampa)
Det där e riktigt bra grejer! Har deras i min bil och de e klockrent. Men ska du verkligen ha i halvljus till volvon? Välj isf med H3R. Helljus är ju inte nå större problem för de bländar ju vilketsom
Edit: Har du bi-helljus på 945an? Tänkte bara ifall du har H4 i halvljus (kombinerad helljuslampa)
Jag kollade runt lite, vissa är inte så nöjda med "fulxenon" som de kallar de från bland annat humanhabit.se . Tänkte på denna killen: http://forumbilder.se/images/c27201112425003b2.jpg .. som inte får en bra spridning på ljuset Edit: vad han säger själv i forumet
Ja jag tänkte faktiskt ha det i både halv, och helljus i så fall.. för en lite cleanare look bland annat Jag är inte så insatt i lampor och sånt, men vad menar du med bi-helljus?
Jag har H4 lampa i halvlljus samt H3 i helljus. Sen sitter det H3 även i dimljus lampan som är under helljus, som du kan se på min bild till vänster.
Edit: Dimljusen menar jag originaldimljusen till Volvo, alltså inte de som lyser under vid själva framkjolen. De är bara extra lampor jag satt dit..
Humanhabit har inte fulxenon. Däremot "harparskogen" på tradera har fulxenon. Just ljusbilden sitter absolut inte i kittet utan i reflektorn.
Alltså bi-xenon finns det nåt som heter och då har de samma lampa till helljuset, fast under halvljuskörning så sitter de en klaff ivägen så inte ljuset blir så högt. Då man sätter på helljus flyttar klaffen på sig och de blir (dåligt) helljus. Nästintill samma funktion har en H4 a lampa. Men där tänds en extra tråd då man drar på helljus. Alltså finns både hel/halvljus i samma lampa. Om man har en fördelad lykta såsom min, så har man, i mitt fall H7/H7. Men har man däremot bara en lykta och inga uppdelningar så ska man köpa H4.
Humanhabit har inte fulxenon. Däremot "harparskogen" på tradera har fulxenon. Just ljusbilden sitter absolut inte i kittet utan i reflektorn.
Alltså bi-xenon finns det nåt som heter och då har de samma lampa till helljuset, fast under halvljuskörning så sitter de en klaff ivägen så inte ljuset blir så högt. Då man sätter på helljus flyttar klaffen på sig och de blir (dåligt) helljus. Nästintill samma funktion har en H4 a lampa. Men där tänds en extra tråd då man drar på helljus. Alltså finns både hel/halvljus i samma lampa. Om man har en fördelad lykta såsom min, så har man, i mitt fall H7/H7. Men har man däremot bara en lykta och inga uppdelningar så ska man köpa H4.
Kanske vart krånligt nu
Ah okej, men de kitet för 399 där , H3 är bra då alltså och passar min bil?
Jaha, men jag har nog inte samma lampa till helljuset. För när jag tänder helljuset i bilen, så tänds bara "helljuslampan" och halvljuslampan förblir samma Så jag antar att det bara är H4 då
Kan tyvärr inte svara på vilken typ av sockel du har Men enklast tror jag är ifall du går ut å kikar eller läs i instruktionsboken 399? Kan de inte vara till cross isf? Eller lixom ett halvt kit. Tyckte de verkade billigt för humanhabit.
Ang halvljus så tror jag samma som du tro Alltså att du får ett starkare sken från halvljuslyktan då du tänder helljus eftersom de e samma lampa Du har inte en separat reflektor för helljuset då?
Kan tyvärr inte svara på vilken typ av sockel du har Men enklast tror jag är ifall du går ut å kikar eller läs i instruktionsboken 399? Kan de inte vara till cross isf? Eller lixom ett halvt kit. Tyckte de verkade billigt för humanhabit.
Ang halvljus så tror jag samma som du tro Alltså att du får ett starkare sken från halvljuslyktan då du tänder helljus eftersom de e samma lampa Du har inte en separat reflektor för helljuset då?
Vet inte om du missuppfattade mig där, men det är bara helljuslampan som tänds när jag slår på helljuset Alltså är det inte en bi-lampa som du beskrev
Jag har ingen aning vad det kitet som jag länkade till är.. men billigt var det iaf Har du några förslag på kit då?
Självklart e de helljuslampan som tänds då du slår på helljus Men kommer ljuset från samma reflektor eller har du helljuset i reflektorn brevid? Kolla i din manual efter vilka socklar du har för ja har dem inte i huvet
Självklart e de helljuslampan som tänds då du slår på helljus Men kommer ljuset från samma reflektor eller har du helljuset i reflektorn brevid? Kolla i din manual efter vilka socklar du har för ja har dem inte i huvet
Du ska ta h4, eftersom du har helhjus och halvljus på en och bara helljus på en då får du ju bättre halvljus å. har inte läst vad ni skrivit ovan så har detta redan sagts så ede som de e.
Till H4 bi-xenon, bör du ha max 35w, det bländar tillräckligt mycket för att irritera mötande bilar inkl polis. Kostar 500kr i böter, om polisen stoppar dig med xenon på halvljuset. Till helljuset kan du ha 35, 55 eller 75w
Strålkastaren är inte gjord för xenon, så du får alltid lite ströljus osv, så det kommer blända mötande. Men ställer du in dom så gott det går och sänker ner dom lite, så bländar du inte lika mkt iaf. Men bli inte förvånad om du får ett gäng extraljus tända mot dig, av mötande trafik.
HeavyBass skrev:
Förstår inte vad du menar med om ljuset kommer från samma reflektor Här har du en bild på vad som är vad.. http://i44.tinypic.com/2akheon.jpg
På bilden har jag inte helljuset tänt Men när jag tänder helljuset, så tänds H3 lampan innuti den "delen" av helljuset.
Till H4 bi-xenon, bör du ha max 35w, det bländar tillräckligt mycket för att irritera mötande bilar inkl polis. Kostar 500kr i böter, om polisen stoppar dig med xenon på halvljuset. Till helljuset kan du ha 35, 55 eller 75w
Strålkastaren är inte gjord för xenon, så du får alltid lite ströljus osv, så det kommer blända mötande. Men ställer du in dom så gott det går och sänker ner dom lite, så bländar du inte lika mkt iaf. Men bli inte förvånad om du får ett gäng extraljus tända mot dig, av mötande trafik.
HeavyBass skrev:
Förstår inte vad du menar med om ljuset kommer från samma reflektor Här har du en bild på vad som är vad.. http://i44.tinypic.com/2akheon.jpg
På bilden har jag inte helljuset tänt Men när jag tänder helljuset, så tänds H3 lampan innuti den "delen" av helljuset.
Tack så mycket för förslaget! Ska kolla lite
Tackar så mycket! Nu förstod jag vad ni menade med H4-bi lampa Men när jag tänder helljuset så tycker jag inte H4 lampan lyser starkare ändå.. den lampan som ni påstår ska vara H4-bi... Kanske är ögat som luras.
Men tack jag ska kolla på dessa alternativen.
Vet ni om det finns alternativa lampor till dimljuset på volvo? Tex istället för att köpa xenon till dimljuset, så köper man led-lampa till den istället, om det nu finns dvs? Kan ju bli lite billigare.. men ändå få nästan samma "färg" på lyset. Har bytt till led-lampor på positionsljusen nu, och det ser ju förbannat konstigt ut när positionsljusen lyser vitt och halvljusen och resten lyser halogen "gult"
Du kan ju även köpa ett 55w bi xenon för bättre ljus. De har jag i min caddy dom jag möter kan bli lite sura men det sket man väll i jag ser hur bra som helst
Andra länken är för modernare bilar med canbus system.
3e länken är med fokuserad mittpunkt (lite mer kvalla på xenonlampa)
Okej! Vad rekommenderar ni för kelvin temperatur? Hade tänkt ta 6000K. Verkar vara rätt lagom att ha vitt med blåstick..
Själv bytte ja ner mig från 8000K till 6000K eftersom åtta blir för blått så när de e mörkt å blött ute så sväljer den blöta asfalten ljuset. Jag säger välj 6000K
Andra länken är för modernare bilar med canbus system.
3e länken är med fokuserad mittpunkt (lite mer kvalla på xenonlampa)
Okej! Vad rekommenderar ni för kelvin temperatur? Hade tänkt ta 6000K. Verkar vara rätt lagom att ha vitt med blåstick..
Själv bytte ja ner mig från 8000K till 6000K eftersom åtta blir för blått så när de e mörkt å blött ute så sväljer den blöta asfalten ljuset. Jag säger välj 6000K
Okej! Vad rekommenderar ni för kelvin temperatur? Hade tänkt ta 6000K. Verkar vara rätt lagom att ha vitt med blåstick..
Själv bytte ja ner mig från 8000K till 6000K eftersom åtta blir för blått så när de e mörkt å blött ute så sväljer den blöta asfalten ljuset. Jag säger välj 6000K