3948
Sök

Vill ha bra ljud i min "första bil" volvo 360.. Behöver Hjälp och få lite Tips.

4 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
Som topicen säger. Jag behöver som sagt lite hjälp, jag tänkte mig ingenting "väääärsting" grejer till bilen då budgeten är lite stram. Men någon tusenlapp kan jag slänga ut på detta.

Men jag är absolut totalt nybörjare när det kommer till detta och skulle gärna vilja veta vad ska det vara för märke på grejerna ? och till just en Volvo 360 ser de lite klurigt ut så vet inte riktigt hur jag ska göra.
Ska man ha bakhögtalare där bak i skuffen tillsammans med basen eller ska man skippa där bak helt och bara ha där fram + baslåda i skuffen ?

Nåja, alla svar är uppskattade!

// Adam

Dolk
146 Inlägg
13 april 2012
Allt är beroende budget och HU du ska köra med smile

292 Inlägg
13 april 2012
beror på hur bra framsystem du har.. om du bara ska ha lite så räcker det gott och väl med 2st 6.9or i hatthyllan och en 10" bak ... smile

4 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
RobbanForsell skrev:
beror på hur bra framsystem du har.. om du bara ska ha lite så räcker det gott och väl med 2st 6.9or i hatthyllan och en 10" bak ... smile

Alltså, med framsystem antar jag du menar med det skitet som redan sitter i ? Ell ? =O  Det som sitter i nu är ju original högtalare med trycker "volvo" på haha.

Som jag sa innan tänkte jag mig kanske ljud för några tusenlappar behöver inte vara något frääsigt men vill kunna dunka på rätt bra i varje fall. Och om man då sätter dessa 6.9or bak i skuffen där högtalar platserna är nu + en baslåda i skuffen också skulle inte det låta rätt dåligt då ? Med tanke på att högtalarna fram inte verkar vara någe super grejer.

Dolk
146 Inlägg
13 april 2012
jag har kört med original högtalare från 740 i en av mina bilar och en stor sub bas, pumpar på ganska bra och låter HELT okej faktiskt smile

292 Inlägg
13 april 2012
WinCraft skrev:
RobbanForsell skrev: