Köp något riktigt bra framsystem och driv det med steg. Kan vara värt att byta till 6,5 då får du mer bas. Inte så svårt att göra på en 740 kan jag tänka mig, men jag satte endå in 5,25".
Skit i 6'9orna om du inte redan har hål för dem, hatthyllan är för liten så då måste du ha "lådor" ovanpå som tar bort "skålen" i hattyllan eller göra en ny.
Sen kör du 2x10 eller 1x10 om budgetten inte räcker till och driver med något bra steg. Tänk kvalitet före kvantitet så uttökar du senare. Elementen ska spela emot kupén och får vara MAX MAX 30cm hög. Jag hade kört 29. tryckt tätt tätt intill "skidluckan". Du får antagligen bygge sné låda.
edit: ordentliga kablar också. Jag ska byta ut generatorkabel och jord för bilen då det droppar en del i lymat på bara cirka 900wrms.
Tänk på att fixa en fin huvudenhet också.
Edit: helvete, läste fel. Trodde det stod 740. Hoppas du kan använda något av det som står i inlägget iallafall....
edit igen; De flesta brukar vilja ha "ljud" framifrån (alltså "högtalare") och "bas" bakifrån, alltså ett eller flera baselement.
Jag vill nog att du ställer dig följande iallafall;
Hur stor plats av bagaget kan du leva utan?
Hur högt är det närmast baksätet?
Hur låg är den minsta punkten i skuffen?
Räkna ut vad den plats du kan avvara blir i liter (dm3) 1x1x1 dm alltså.
När du vet hur stor plats du har, välj baselement utifrån det!
Kom tillbaka med litern så kan nog flera här hitta några fina element åt dig.
Senast redigerat av DanneSundin (13 april 2012)