3368
Sök

Har en helt ny bil på G behöver tips på bra ljud. Ligger inom 15-25 tusen på prisklassen för ljudet.

Gladen Beetle
237 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
Rwd skrev:
du får inte glömma att lägga upp en liten tråd om du gör det själv så vi får se hur det blir smile

Det hänger på hur pass omfattande det är att göra det själv. Jag tycker det är rätt kul att hålla på och fixa och dona med allt möjligt.

Har ju som sagt inte pysslat med riktigt nya bilar (ännu). Är det lika lätt som en 80,90 talare då är jag med i matchen med o fixa in ljudet. Ska ju noggrant undersöka varenda cm i skrymsle då jag får bilen. Alla bilar har ju gemensamt att dem är just bilar i konstruktion. Men det är betydligt mera elektronik ju nyare dem är och i det är fallet en 12a.

6 851 Inlägg
15 april 2012
Dolkis skrev:
Frågan är, är du ute efter väl ljud eller högt ljud?

För om du ska byta ut allt och det ska låta bättre än original, tror jag 25K är lite lite, om du även ska dra in en baslåda osv smile

Känns som att du inte riktigt vet vaad du pratar om, ärligt talat. Som Horsy skriver så kommer man väldigt långt med 25K.

NE: kolla upp hur och vad du behöver för kablage och adaptrar för att bara koppla in din HU. Då bilen är så pass ny, skulle ja kunna tänka mej att du behöver en liten modul för att få allt att lira som det ska.

Gladen Beetle
237 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
TT-Avant skrev:
NE: kolla upp hur och vad du behöver för kablage och adaptrar för att bara koppla in din HU. Då bilen är så pass ny, skulle ja kunna tänka mej att du behöver en liten modul för att få allt att lira som det ska.

Jag sitter o ser över det faktum att det eventuellt kan va liknande till Golf o andra VW modeller. Original stereon RCD 310 finns ju som sagt som utbud till flertal av VW modeller. En kvalificerad gissning är att det kan vara liknande eller samma adaptrar med lite tur. Att få ut den borde inte vara jättesvårt heller. Men det är ingen poäng ännu förens jag fått bilen att beställa massa saker i onödan och sen passar dem inte. Försöker gräva vidare i det hära tills dess. Svårt att dessutom sen när man är rätt ensam om den här bilen specifikt och inte kan jämföra med särskilt många riktigt ännu. 

Men det går definitivt att bestämma sej för vad man ska ha och inte ha.

1 727 Inlägg
15 april 2012
NickeEriksson skrev:

Ram är inga problem.
http://www.acvgmbh.de/shop3/product_inf … 0-pro.html

Sedan bör det finnas ett interface mellan Beetle och din Pioneer så att du kan använda rattknapparna.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

38 Inlägg
16 april 2012
Jag förstår om du gärna vill ha din eftermarknads-stereo men är det inte bättre att behålla orginal och sätta in signalprocessor istället, då ofta många saker är kopplade till stereon, bla det här med att volymen ökar vid högre hastighet och navigationen m.m
plus att i 9 fall av 10 blir det snyggare.

Gladen Beetle
237 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
TiAMO skrev:
Jag förstår om du gärna vill ha din eftermarknads-stereo men är det inte bättre att behålla orginal och sätta in signalprocessor istället, då ofta många saker är kopplade till stereon, bla det här med att volymen ökar vid högre hastighet och navigationen m.m
plus att i 9 fall av 10 blir det snyggare.

Jag kan förstå din poäng, men med tanke på att jag valde den "sämsta" orginal stereon så hade jag en annan tanke med den här bilen. Gpser och andra prylar är jag ointresserad som fanns som tillval med just VWs stereosarna.

Du kan ju lita på att min Pioneer ska in i denna oavsett om det påverkar utseende marginellt eller inte.

NickeEriksson skrev:

Ram är inga problem.
http://www.acvgmbh.de/shop3/product_inf … 0-pro.html

Sedan bör det finnas ett interface mellan Beetle och din Pioneer så att du kan använda rattknapparna.

Pierre

Se där ja. Du är grym på att hitta prylar ser jag! Gör en liten visit till dem dära demobilarna sen på onsdag sen

Sök