3553
Sök

Subaru Impreza - För högt CO värde

22 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
Hej, var inne på besiktningen och fick en 2:à på förhög tomgång samt Co värde. Hur skall jag fixa detta? Genom att mappa den eller blanda bensin med E85 ? Bilen är en Subaru impreza gt - 98.

Tack på förhand !

1 365 Inlägg
16 april 2012
Co värden blir bättre av E85. kom dock ihåg att om du blandar i för mycket kan du få nedslag på lambda.

tomgången blir knappast bättre av e85 dock.

441 Inlägg
17 april 2012
kör du med moster system eller orginal? ett tipps är om du bytt något på den typ avgs osv.
så mappa bilen. angående hälla i sprit kör riktigt lugnt med bilen så du slipper spikningar.
vi har tyvär sjukt känsliga bilar. mitt tipps är att köra hårt med bilen så att kissen får jobba ordänkligt då bör du klara dig wink

22 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
Har ingen katalysator på bilen såg jag precis, och förstår verkligen varför co blev högt. Har precis köpt bilen ni får ursäkta smile

441 Inlägg
18 april 2012
nemos problemos wink då kan de vara svårt att få bra värden men sa dom ingen på SBP om du inte hade kisse?

22 Inlägg
18 april 2012
Trådstartare
nej, men har en liten ljuddämp under såg jag. å efter den går det 2,5 tum. Konstigt byggt kan jag tycka.

441 Inlägg
18 april 2012
de är ju bara dpn som gör skillnad om du har större så de får spola ut friare. sen spelar de inte så stor roll om du har 2tumm eller större längre bak. såg du mitt mail föresten?

MVH Adam

Sök