3451
Sök

Vad är det värsta du vet i trafiken? har du en bild? LÄGG UPP!

7 432 Inlägg
21 april 2012
jimmzzan skrev:
Folk som kommer i mötande fil o blinkar med helljus när man kör om. Tror dom ljuset kan stoppa eller.

eeeeeeh??? du har aldrig tänkt på att ge faan i att köra om vid möte?????

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
21 april 2012
Nötter som inte kan placera sig ordentligt när dom ska svänga..
Ska man åt vänster ska man ligga så långt åt vänster man kan i sitt körfält inte ute i vägrenen på höger sida... Tvärt om vid högersvängar så långt åt höger man kan, inte så vänstersidan av bilen ligger över mittlinjen...

Pensionärer som ALLTID ligger minst 10km/h under hastighetsgränsen

Traktorer på 2+1 vägar kl 06:45 på morgonen som kör förbi parkeringsficka efter parkeringsficka utan att svänga in där och släppa förbi kön med 200 bilar bakom. Står i lagen att långsamtgående fordon SKA lämna företräde för snabbare trafik.

740 raggare som inte kan kolla hur deras vrak mår under dörrhandtagen så man slipper väjar för att ett halvt avgassystem plötsligt lossnar och kommer mot en...
bara tur att jag inte hade några mötande bilar annars hade jag kört på det..

När man upp på en motorväg och kör på påfarten så är det 110-120km/h som gäller inte 50km/h för det svänger lite.. Kan jag hålla 100-120 på en påfart utan problem med en Jeep så kan väll en sketen audi/vw/volvo/saab och asiatiska bilar med göra det utan att välta...

När man får möte på en avfart så blir man lite ställd, oftast är det en gamling som knappt ser ratten som man möter.

Privatpoliser som hindrar omkörningar på 70 väg när dom kör i 50km/h. Hamnade bak en sån för ett tag sedan vägen hade åkrar på bägge sidor precis i jämnhöjd med vägbanan, så efter ett tag tröttnade jag och körde om den på höger sida dvs ute på åkern... Barnsligt ja men det kändes så rätt just då.

Personer som har riktigt brått ut på vägen vid en korsning eller annan anslutande väg och sen segar sig upp i hastighet. Rekordet för en dumskalle just nu är 30sek att komma upp i 90 med en renault clio.

Folk som verkar ha glömt något i mitt handskfack.. är riktigt roligt att lägga foten på bromsen så bromsljuet tänds utan att man bromsar oftast fattar dom att dom ligger förnära, men ibland hjälper det endast att stampa till på bromsen så man tappar 5-10km/h snabbt, då ser man dom försvinna långt bak i backspeglarna.

Avstängd
10 388 Inlägg
21 april 2012
jimmzzan skrev:
Folk som kommer i mötande fil o blinkar med helljus när man kör om. Tror dom ljuset kan stoppa eller.

Det är väl kanske snarast som så att dom vill göra dig uppmärksam på att dom kommer och att din omkörning (om än bara i deras ögon) är lite i tightaste laget. Alternativt göra dig uppmärksam på att "Här är jag...om du skulle ha missat mig helt o hållet"

Själv måste jag säga att jag tycker hela trafikattityden bara blir generellt sämre o sämre. "Men va fan, håller du 80km/h på 80-väg så tänker jag leka rövgrävare o stressa dig, alternativt blinka med ljusena för att du ska köra fortare...gärna vifta lite med armarna också" exempelvis.

Hänsynen försvinner allt mer och mer...känns det som
Senast redigerat av it_mutt (21 april 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Evildan
21 april 2012
jimmzzan skrev:

http://www.google.se/search?hl=sv&s … XNSwKD0xKg

http://www.google.se/search?q=f%C3%A5rh … =&aql=

KHRacing
21 april 2012
RD_87 skrev:
Vad är det värsta du vet i trafiken? De andra?

Helt korrekt. alla andra är ju totala idioter i trafiken o man själv är världsbäst på att köra bil.

Därför det händer olyckor

självutnämnd expert
157 Inlägg
21 april 2012
Det enda jag riktigt kan störa mig på är när vissa inte blinkar eller blinkar åt fel håll. mad
eller vid högerregeln man stannar medans personen står still och väntar på bättre tider eller vissa gångtrafikanter som står vid övergångstället och ska gå över sedan när man stannar och vinkar fram personen så börjar den vinka fram mig hmm och sedan när man kör då gå den över mad
Senast redigerat av Adeno (21 april 2012)

if you’re going to talk the talk, you’ve got to walk the walk

4 637 Inlägg
21 april 2012
Growe skrev:
Navkapsel skrev:
Growe skrev:
jo dom där är jhu värst..men där jag kör är det alla möjliga som är ut efter vägarna
men tävlinscyklisterna är väll i regel oxå dom mest korkade som sitter på en cykel
dom har ingen som helst vilja att leva

dom skyller på att däcken inte håller om man använder cykelbanan som är anlagd där jag kör

men dom köper en cykel för typ 100K och den går fan inte ens att cykla på märkligt det där

om dom tränar för något lopp borde tänka till lite att man faktist kan träna på en normal cykel som är tungtrampat och faktist få lite muskler istället för att se ut som några taniga mähän utan någon som helst manlighet eftersom dom tar på sig en kroppstrumpa och cyklar runt

Men om det inte finns någon bättre väg kan man minsann se dem kilometersvis på alla möjliga dåliga vägar i lika hög fart...

det är skillnad  då måste dom men finns det en fin landsväg så kör dom så klart på den.

jag personligen kan inte förstå varför man ens vill cykla efter en landsväg som allt möjligt drägg kör bil på
där jag kör är det ett ställe där det inte förekommer blåskontroller och fullt med fyllon efter vägarna
men endå förstår dom inte vad som händer NÄR dom blir påkörda.

värst var när vi låg 3bussar i rad där och en började svänga då gällde det att vara med annars klippte man mupparna på cykeln om man låg längst bak för man hade inte mycket att spela med där

Såg nyss en sån där cyklist igen och även han satt i en hemsk ställning bara för att stärten ska peka uppåt så mkt det bara går. Han valde den gamla grova bilasfalten av tveksam kvalitet före den nybyggda cykelbanan som går precis brevid och borde vara bra mkt trvligare, säkrare och slipper irritera folk och andas avgaser. smile fast hälsan och säkerhet mm skiter ju de i
Senast redigerat av Navkapsel (21 april 2012)

3 235 Inlägg
21 april 2012
Lastbilar som helt plötsligt börjar vingla, drar typ en halvmeter in på vägrenen och virvlar upp enorma mängder damm och småstenar som sedan hamnar i fronten på min bil.
Lastbilar som på liv och död ska köra rally mellan vänster och högerfilen när trafiker redan flyter typ 20 km/t över hastighetsbegränsningen.
äldre människor bakom ratten med två par glasögon, men ändå blinda för vad som händer i trafiken..

918 Inlägg
21 april 2012
engolf skrev:
Lastbilar som helt plötsligt börjar vingla, drar typ en halvmeter in på vägrenen och virvlar upp enorma mängder damm och småstenar som sedan hamnar i fronten på min bil.
Lastbilar som på liv och död ska köra rally mellan vänster och högerfilen när trafiker redan flyter typ 20 km/t över hastighetsbegränsningen.
äldre människor bakom ratten med två par glasögon, men ändå blinda för vad som händer i trafiken..

Vänta lite nu, säg att en lastbil råkar hamna in på vägrenen pga att det blåser. Stör du dig på det då?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
21 april 2012
WoozyDozz skrev:
engolf skrev:

Vänta lite nu, säg att en lastbil råkar hamna in på vägrenen pga att det blåser. Stör du dig på det då?

precis finns ju bra många anledningar de vinglar till spec om man har släp kopplat

Forummoderator
26 389 Inlägg
21 april 2012
engolf skrev:

Ett hett tips; ligg inte så nära röven på lastbilen så får du inte småstenarna på din bil..

Edit; Nåt jag stör mig på är - i stort sett? - alla BMW X5-förare. När jag tänker efter..så vet jag inte om jag någonsin har sett en som kört vettigt med en dylik bil?
Senast redigerat av Mack (21 april 2012)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

918 Inlägg
21 april 2012
jonnielahti skrev:
haha fan va ni tar åt er lastbilschaufförerna wink alla irriterar sig helt enkelt på olika saker... t.ex. jag håller på att bli galen på våra skitvägar...

Jag tar inte åt mig, bara blev nyfiken tongue

3 235 Inlägg
21 april 2012
WoozyDozz skrev:
engolf skrev:

Självklart, skulle inte jag? jag bryr mig inte om det blåser, eller om föraren helt enkelt inte klarar hålla händerna på ratten, det är ju fronten på min bil som får massa stenskott, och värsta fall sprickor i framlyktorna. 8 st stora och breda däck som rullar i 100 km/h virvlar upp stora mängder damm och grus från vägrenen.

3 235 Inlägg
21 april 2012
Mack skrev:
engolf skrev:

Ett hett tips; ligg inte så nära röven på lastbilen så får du inte småstenarna på din bil..

Edit; Nåt jag stör mig på är - i stort sett? - alla BMW X5-förare. När jag tänker efter..så vet jag inte om jag någonsin har sett en som kört vettigt med en dylik bil?

Ligger man även 100 m bakom får man en saftig dos...Spelar ingen roll om man ligger till vänster eller  till höger, den mängden damm och skit som ligger så här års måste man ligga 250 meter bak, vilket inte är realistiskt, då lastbilarna inte kör i  fortare än 100km/h.
Senast redigerat av engolf (21 april 2012)

918 Inlägg
21 april 2012
engolf skrev:
WoozyDozz skrev:
engolf skrev:

Självklart, skulle inte jag? jag bryr mig inte om det blåser, eller om föraren helt enkelt inte klarar hålla händerna på ratten, det är ju fronten på min bil som får massa stenskott, och värsta fall sprickor i framlyktorna. 8 st stora och breda däck som rullar i 100 km/h virvlar upp stora mängder damm och grus från vägrenen.

Tror du ärligt talat att många chaufförer kan hålla lastbilarna rakt på vägarna hela tiden? Med ex 6 ton i bilen och 23 ton i släpet så blir det jobbigt, speciellt när det blåser mycket.
Senast redigerat av WoozyDozz (21 april 2012)

Pim_Pim
21 april 2012
engolf skrev:
Mack skrev:
engolf skrev:

Ligger man även 100 m bakom får man en saftig dos...Spelar ingen roll om man ligger till vänster eller höger, den mängden damm och skit som ligger så här års måste man ligga 250 meter bak, vilket inte är realistiskt, då lastbilarna inte kör i  fortare än 100km/h.

Jaa fy fan, jobbigast är det när en lastbil kör flis...

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
21 april 2012
Då ligger du ändå för nära.
Ser inte du backspeglarna på lastbilen så ser inte chauffören dig. Ligger du så långt bak så hinner det värsta landa på vägen igen innan du är framme vid det.

577 Inlägg
21 april 2012
Men om jag kommer ikapp en lastbil på 2+1 väg, så ligger jag eventuellt nära tills nästa stigningsfält och sedan kör om. Stör ni lastbilschaufförer på de? Inte lätt o veta för en oinsatt. Med det sagt så äre ju bara ibland, ser jag en lastbil som jag inte kommer hinna om så saktar jag ju självklart ner och gör en flygande sen.   Förövrigt så ligger jag hellre tight mellan 2 lastbilar än mellan två personbilar i eventuell kö.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

577 Inlägg
21 april 2012
På tal om folk som inte kan köra bil, där jag bor har 2 bilar frontalkrockat i en rondell.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
21 april 2012
engolf skrev:
WoozyDozz skrev:
engolf skrev:

Håll avstånd så är det inte ett problem. Sen har jag 18 däck på mitt ekipage.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Sök