2486
Sök

Dumpventil kl-racing?

244 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
#1
Tja:) Undrar om de e någon här som provat denna dumpventilen till diesel å om den e bra? smile
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/dum … bilar.html
Å hur kopplar man in den å hur funkar den?
Tacksam för svar big_smile //Martin

Akta dig för män i vita rockar Mvh//Flakis

Adrenaline Junkie
264 Inlägg
17 april 2012
#2
mbadriver skrev:
Tja:) Undrar om de e någon här som provat denna dumpventilen till diesel å om den e bra? smile
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/dum … bilar.html
Å hur kopplar man in den å hur funkar den?
Tacksam för svar big_smile //Martin

inte ska du väll lägga 1200kr för ett pys ljud? nej, skruva upp laddtrycket ist och få riktigt flås
Senast redigerat av Diss (17 april 2012)


244 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
#3
Diss skrev:
mbadriver skrev:
Tja:) Undrar om de e någon här som provat denna dumpventilen till diesel å om den e bra? smile
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/dum … bilar.html
Å hur kopplar man in den å hur funkar den?
Tacksam för svar big_smile //Martin

inte ska du väll lägga 1200kr för ett pys ljud? nej, skruva upp laddtrycket ist och få riktigt flås

Haha nej de e inte för ljudet utan för att slippa bakslaget som öven blir i en diesel tongue Tänkte också om de va någon som visste hur de funkar å om man kunde göra ett själv som e billigare wink

Akta dig för män i vita rockar Mvh//Flakis

211 Inlägg
17 april 2012
#4
de e väll fränt me kvitter som de blir när luften slår tillbaka wink


1 938 Inlägg
17 april 2012
#5
Måste inte dumpventilen ha hjälp av vakum för att öppna korrekt?
När man släppt gasen e de fortfarande övertryck på insugssidan och hela meningen e ju att evakuera det övertrycket så fort som möjligt, då kan man ju inte vänta på att det ska bli vakum där? Hmm
Å om man inte laddar något så får man ju inget undetryck i insugsröret till turbon heller, vilket förmodligen är så litet även under maxgas att det inte skulle orka öppna dumpventilen?


Hur fungerar detta, någon? tongue

244 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
#6
Glesmark skrev:
Måste inte dumpventilen ha hjälp av vakum för att öppna korrekt?
När man släppt gasen e de fortfarande övertryck på insugssidan och hela meningen e ju att evakuera det övertrycket så fort som möjligt, då kan man ju inte vänta på att det ska bli vakum där? Hmm
Å om man inte laddar något så får man ju inget undetryck i insugsröret till turbon heller, vilket förmodligen är så litet även under maxgas att det inte skulle orka öppna dumpventilen?


Hur fungerar detta, någon? tongue

Jo de va de jag funderade också på hur de funkar tongue
Men jag ska ju inte ha dumpen på en sugis xD

Akta dig för män i vita rockar Mvh//Flakis

244 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
#7
JeepPerformance skrev:
de e väll fränt me kvitter som de blir när luften slår tillbaka wink

Klart de e wink Men surt å tappa varven å va tvungen å börja ladda om igen wink If you knooow what i meeean tongue

Akta dig för män i vita rockar Mvh//Flakis

288 Inlägg
17 april 2012
#8
köp bara big_smile finns la instruktioner med när du köper det. eller så ringer du KL och frågar


244 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
#9
munkenpetersen skrev:
köp bara big_smile finns la instruktioner med när du köper det. eller så ringer du KL och frågar

Vill inte slänga ut så mkt pengar om de nu visar sej att man måste ha elektrisk pump liksom xD Haha men de orkar jag inte ;P

Akta dig för män i vita rockar Mvh//Flakis

244 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
#11
JeepPerformance skrev:
du har ju en vakuum pump på motorn redan wink

De har du fan rätt i xD Att jag inte tänkte på de själv big_smile Då kan de ju bli ganska lätt att koppla in en dump genom en brytare på gaspedalen å en ventil mellan vakumpump å dump smile

Akta dig för män i vita rockar Mvh//Flakis


Sök