2287
Sök

Mitsubishi Evo 8 - rycker vid gaspådrag

104 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
Hey!

Har en Evo 8 som rycker till 1-2 gånger IBLAND vid gaspådrag runt 3-6000 varv , 3-4-5-6ans växel.
Bilen är trimmad.

Jag har bytt tändstift till nya hks M40G men problemet kvarstår..

nån som har haft liknande problem?

35 Inlägg
17 april 2012
Tja!
Vad kör du med för bränslepump?
Kanske är en dum fråga eftersom bilen är trimmad, men har du någon BTR på? Isåfall vad kör du på för bar utan vakuum ?
Låter som att det kan va bränslet som inte hänger med!
PatteN

77 Inlägg
17 april 2012
hade samma sak på min gamla sti, var soppapumpen som inte orkade leverera smile

104 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
PatteN skrev:
Tja!
Vad kör du med för bränslepump?
Kanske är en dum fråga eftersom bilen är trimmad, men har du någon BTR på? Isåfall vad kör du på för bar utan vakuum ?
Låter som att det kan va bränslet som inte hänger med!
PatteN

Tja! jag har inte en aning vad det är för pump i faktiskt , bilen var färdig när jag köpte den så har inte hunnit kolla den biten än!  skulle tippa på wahlbro eller bosch!  nopps ingen BTR =/
Funderade också om det kan vara bränslefilter/pumpen som börjar ge sig..

104 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
helvetec skrev:
hade samma sak på min gamla sti, var soppapumpen som inte orkade leverera smile

Hey!
okej , chansade du på den eller kopplade du in mätare ? kollade du några andra åtgärder först ? smile

77 Inlägg
17 april 2012
jag böt faktiskt bort bilen, och ägaren som jag böt med kollade upp det på jrm, då bytte dom till en större pump och mappade bilen och fick bort alla problem!smile

104 Inlägg
17 april 2012
Trådstartare
helvetec skrev:
jag böt faktiskt bort bilen, och ägaren som jag böt med kollade upp det på jrm, då bytte dom till en större pump och mappade bilen och fick bort alla problem!smile

aha sån lyx! wink

35 Inlägg
18 april 2012
Jag skulle testa och byta pump.
Och direkt beställa en linjär BTR och köra på 3bar utan vakuum! Då går bilen igen.
Men som sagt, köp en ny pump wahlbro 155 räcker och sen en BTR då kommer nog bilen gå igen smile

Sök