3309
Sök

Sänkfjädrar/Coilovers till C36 AMG

1 150 Inlägg
18 april 2012
Trådstartare
Tja..

Går i tankarna om att sänka Mercan lite, men har ett bekymmer. Jag har hittat massvis med Coilovers och fjädrar till C-klass W202, mer specifikt än så står inte. Men eftersom standardhöjd på min C36 och på en ex. C200 inte är densamma då C36 har sportchassi så är jag rädd att om jag köper ett sänkningskit som är ämnat för vanliga C-klass så kommer de inte bli större skillnad vad de gäller höjden på min bil än va de är nu.

Någon som har några tips, idéer och förslag?

/Simon

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

24 Inlägg
18 april 2012
Köp coilovers! Då bör det inte spela någon roll då det ofta går att sänka bra mycket mer än vad man behöver.

1 150 Inlägg
18 april 2012
Trådstartare
E30Fredrik skrev:
Köp coilovers! Då bör det inte spela någon roll då det ofta går att sänka bra mycket mer än vad man behöver.

Hittade ett kit för typ 5 lök som sänkte 40-80 mm. Det borde räcka! Ska ju kunna köra med. Dock stod de att de va från 95-01, men har mycket svårt att förstå vad som skulle skilja. Sen är de ju de om de är nåt i upphängningen på AMG som gör att de inte passar!

a slice of lemon
and a shot tequila..

24 Inlägg
18 april 2012
Finns det inga Merca forum? Utlandet? För 5 tusen hade jag chansat. Går garanterat att bygga om ifall att det skiljer lite. Brukar ju gå att blanda ihop olika delar. Lite detektiv arbete bara...

Edit: Ska du inte åka fort så funkar det ju att kapa nått varv om det skulle knipa!
Senast redigerat av E30Fredrik (18 april 2012)

1 150 Inlägg
18 april 2012
Trådstartare
E30Fredrik skrev:
Finns det inga Merca forum? Utlandet? För 5 tusen hade jag chansat. Går garanterat att bygga om ifall att det skiljer lite. Brukar ju gå att blanda ihop olika delar. Lite detektiv arbete bara...

Edit: Ska du inte åka fort så funkar det ju att kapa nått varv om det skulle knipa!

Jao, såg nu att de va till w203, efterträdaren.. Men de kanske går ändå!

Njae just nu känns de som att jag hellre vill stuka lite än att åka fort. Man får ju bara köra 120 som mest ändå^^ Alternativet jag har är att skaffa ett par sänkfjädrar till en vanlig C-klass, ser om de passar och om de blir lagom lågt annars skära lite i de. Kapa i originalfjädrarna vill jag inte.

a slice of lemon
and a shot tequila..

24 Inlägg
18 april 2012
Där har du lösningen!

2 Inlägg
26 april 2012
Köp coilovers! Kolla på min bmw te.x, Jag har 2-3cm till marken och jag har ändå 4,5 cm kvar att skruva ner!  Du kan få ner mercan så att den vilar på fronten om du vill!

5 119 Inlägg
26 april 2012
Hej. Skulle inte köpa till en w202 då dom har en helt annan  framvagn än w203 som kor med fjäderben i ställe som separat fjäder och dämpare som på tex w202.

Sen vart hitta du billiga coilissa till w202 ;-) skille vilja ha det till min då den är på tok för hög nu

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Sök