3113
Sök

Automat låda som inte driver ett skit

33 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
tjena! jag har nyss bytt låda i min passat v6 tdi 4 motion 01:a lådan är köpt på skrot gått 11,9k mil ser helt ok ut oxå, hängde upp lådan i med ny olja men den driver inte ett skit inte äns med hjulen i luften, hällde i dextron 3g olja å den är fel men vet en polare som har kört med den oljan förut i passat/audi quattro, tycker den borde driva nå iaf fast det är fel olja, jag böt även turbin, olje pumpen pumar iaf för när jag starta motorn så kunde jag fylla mera olja, förslag någon?

mvh

3 235 Inlägg
19 april 2012
Hur mycket olja fyllde du på? Ska vara rimligt många liter i en automat...är det 1-2 liter för lite brukar en automat sluta driva.

33 Inlägg
20 april 2012
Trådstartare
jag fyllde på tills det rann över sen starta jag motorn å fyllde på igen tills det rann över så man ska fylla dom iaf, ska va 9 liter i den,

mvh:Nicklas

3 235 Inlägg
20 april 2012
är du säker? Jag trodde att motorn måste vara igång när man fyller, för annars rinner en del av oljan ner i tråget och man tror det är fullt. Du kan ju ringa VW och fråga för säkerhets skull.

33 Inlägg
22 april 2012
Trådstartare
först fyllde jag med motorn avstängd, sen starta jag den å fyllde igen får ju fan inte i nå mer olja, trött jag blir hehe

Sök