3231
Sök

Vad tror ni om den här kättingen på huven? lagligt/olagligt?

JFfoto
21 april 2012
Trådstartare
Den sitter fast i ett armeringsjärn som är fastsvetsas under huven, så har jag krokat i den.. sen är den bultad i fronten.. så den sitter fast.

Om jag skulle få gissa är det nog olagligt, pågrund av om man råkar köra på någon och den hamnar uppe på huven? eller vad tror ni polisen skulle säga?

funderar på att ta av den.. hmm

https://www1.garaget.org/gallery/images/172/171273/171273-fce1b30e50845b5d32c875ec83736140.jpg

JFfoto
21 april 2012
Trådstartare
granadadr skrev:
jag har inget snällt att säga wink så jag är tyst wink wink wink

Jag tar inte åt mig ändå smile jag gör som jag vill ;D  min bil.

Evildan
21 april 2012
Trådstartare
nog var du i läge Paused när du ställde till det så där?

åter till frågan: nej, det där får du inte ha.

JFfoto
21 april 2012
Trådstartare
Evildan skrev:

Om jag var full? tongue haha

Ne som jag trodde smile blir att ta bort den, vad tror du om man tar bort kroken, och lindar kättingen runt extraljusen bara? som jag har nu, fast inte på huven.. de borde väl gå bra?

Evildan
21 april 2012
Trådstartare
Paused skrev:
Evildan skrev:

Om jag var full? tongue haha

Ne som jag trodde smile blir att ta bort den, vad tror du om man tar bort kroken, och lindar kättingen runt extraljusen bara? som jag har nu, fast inte på huven.. de borde väl gå bra?

Ta bort kroken.
Ta bort kättingen.
Sälj istället dessa till stena metall så får du loss lite pengar till grundfärg, bilen har rostat för dig wink

Nä, du får inte ha kättingen heller hängandes, du får inte ens ha en nylonbogserlina hängandes virad runt extraljusen.
Inga lösa grejor får vara på utsidan på fordon i trafik.

Jävel
2 018 Inlägg
21 april 2012
Jag hade garanterat bara åkt tills någon snut sagt till.

You got to risk it, to get the biscuit :)

Evildan
21 april 2012
Trådstartare
Plankpojk skrev:
Jag hade garanterat bara åkt tills någon snut sagt till.

jag skulle inte tycka det var värt risken med böter, regbes om dom är korrekta.
den drar dukigt blickarna till sig redan utan en del av Titanics ankarkätting på huven.

JFfoto
21 april 2012
Trådstartare
Mja tar nog bort den, eftersom kör utan fjädrar,  så vill inte öka risken att bli stoppad, sen ska dom börja kolla varför den är så låg.. tongue

7 399 Inlägg
21 april 2012
de kommer garanterat att stoppa dig endå så fort de ser bilen wink

JFfoto
21 april 2012
Trådstartare
granadadr skrev:

det är ju inte olagligt att åka omkring med rostig bil tongue har mött flera poliser.. har ju kört bilen ett tag, mött dom en gång me kättingen på, men dom såg väl inte den smile

Sen om man kör en sånhär bil, som sticker ut.. då tror jag nog dom fattar att den är besiktad och skattad m.m ingen vågar väl sig ut i en bil som sticker ut som är riktigt olaglig, nu är det ju bara fjädrarna, annars är bilen helt laglig.
Senast redigerat av Paused (21 april 2012)

443 Inlägg
21 april 2012
Paused skrev:
granadadr skrev:

det är ju inte olagligt att åka omkring med rostig bil tongue har mött flera poliser.. har ju kört bilen ett tag, mött dom en gång me kättingen på, men dom såg väl inte den smile

Sen om man kör en sånhär bil, som sticker ut.. då tror jag nog dom fattar att den är besiktad och skattad m.m ingen vågar väl sig ut i en bil som sticker ut som är riktigt olaglig, nu är det ju bara fjädrarna, annars är bilen helt laglig.

Tro mig, det finns allt för många som sticker ut i trafiken med olagliga trafikfarliga bilar som sticker ut.

1 532 Inlägg
21 april 2012
Jag har haft både vajer,kätting, bogserlina o stropp hängt i fronten på Pajjen och blivit stoppad flera ggn även besiktnings poliserna kollade runt på den. Det ÄNDA dom var nitiska mot var att jag inte hade några extraljus i dom nedre fästena på frontbågen.

163 Inlägg
21 april 2012
Tycker klart du ska ha kvar den på, det ser ju fräckt ut, punkt svetsa fast i kätting öglorna annars då sitter den ju fast. Sen finns det alltid nån som hittar nått att klaga på å kan ge böter för så det spelar liksom ingen roll. att hålla sig inom ramen för vad som e godkänt känns som mission impossible,

kör me kättingen på fräckt å alltid retar det någon;)

Rumpmas
3 860 Inlägg
21 april 2012
reeLay skrev:
Paused skrev:
granadadr skrev:

Tro mig, det finns allt för många som sticker ut i trafiken med olagliga trafikfarliga bilar som sticker ut.

Ja, och sen startar dom gnälltrådar när de blir stoppade och bötfällda lol

Evildan
21 april 2012
Trådstartare
Andromeda skrev:
reeLay skrev:
Paused skrev:

Ja, och sen startar dom gnälltrådar när de blir stoppade och bötfällda lol

det där var faen dagens bittra sanning från Andromeda. lol

JFfoto
21 april 2012
Trådstartare
om någon stoppar mig och ger mig böter så tar jag emot den och gnäller inte, försöker inte undgå eller så genom att överklaga, jag vet att jag gör fel smile så, lika om jag kör för fort m.m
Senast redigerat av Paused (21 april 2012)

7 399 Inlägg
21 april 2012
joo vill du ha den så så kör så,, jag körde ju med vinge, solfim å utan regskylt fram några år,, so what wink

1 532 Inlägg
21 april 2012
Jag tror att så länge du inte har typ spikar sticker upp ur huven så äre nog lungt. Landrover har ju lixom däck på huven o du får ju ha en farm jack sitta på huven.

Administratör
11 937 Inlägg
21 april 2012
Det här är ett diskussionsforum och inte en chatt. Håll er till ämnet framöver tack.

Tråd rensad på trams.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök