Även om dessa detaljer inte syns så är det jävligt skönt att veta att dessa är tip-top!!
Eller?
Precis, bara vetskapen om att dom sitter monterad, och är lite rostig så mår jag dåligt haha nä nu är det bara att satsa allt på denna renovering... ALL IN!
hittade lite mera delar som ska skickas till förzinkning, generatorns remskiva, generatorfäste, fjädrar till stolramar, vacumklocka, några nipplar och "rören" till ryggstöds justeringen. allt är rengjort och glasblästrat innan jag skickar delarna.
Även om dessa detaljer inte syns så är det jävligt skönt att veta att dessa är tip-top!!
Eller?
Precis, bara vetskapen om att dom sitter monterad, och är lite rostig så mår jag dåligt haha nä nu är det bara att satsa allt på denna renovering... ALL IN!
Man blir bra sugen att göra samma sak på min BMW, visserligen ingen klassiker men ett bra lärosätt förvisso.
Många tummar upp!
Det är därför jag lägger upp denna tråd, kanske får någon lite inspiration och sätta igång med ett eget projekt, eller kanske fortsätta med ett gamalt projekt
Någon aning om hur mycket pengar du lagt ut hittills?
Vad använder du för lackeringsutrustning?
För lack av mindre delar kör jag i jobbets lackskåp, 2k färg från RAL, blandad i sprayburk. Större delar är lackad på en av luleås lack firmor, så jag har ingen egen lackeringsutrustning.
Har inte hänt så mycket i garaget på dom senaste dagarna, byggde klart bastuflotten istället så i helgen blir det premiär.
snart klart för att trä ner avgasröret haha.
klart för att börja basta
svetsade ihop ett rostfritt aggregat också
Nu lämnas den för kvällen, ser liten ut nu på bilden men den är 12x4m och har ett 40 kvadratmeter stort soldäck uppe på taket. både bastudel, uteplats, relax och 4 st bäddar. premiärbastu nu till helgen
Jäääklar för en go flötte du!!! Ta en bärs i kvällssolen på söldäcket gör nog inte värst ont en varm sommarkväll! Förövrigt förbannat fin renovering, grymt!
Jäääklar för en go flötte du!!! Ta en bärs i kvällssolen på söldäcket gör nog inte värst ont en varm sommarkväll! Förövrigt förbannat fin renovering, grymt!
Btw vad håller skönheten flytande?
Jo den blev riktigt fin, nu ska den bara målas och byggas lite bänkar. kommer bli massa öl i solen nu till helgen, det är lovat riktigt bra väder
35 st plasttunnor räkte för att bära upp flotten på 6 ton, måste nog fylla några med vatten för att den lutar lite
Ska antingen fylla några tunnor med vatten eller ta bort några framtill.
Enormt fint jobb du gjort! för varje sida hoppades jag på att den skulle vara klar till vallåkra som man kunde se den live! lycka till i fortsättningen
Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!