3543
Sök

Olja Cadillac DeVille -67 429

155 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
Tjenare! Dags att damma av Cadillacen inför säsongen, tänkte byta olja o filter nu innan man börjar ut o åka. De är nog ett tag sen.

Oljan skall vara 15W-40(Pennzoil) men undrar nu om de duger att slå i Biltemas 15w-40, ingen lust att slänga ut dom extra hundringarna om de går lika bra att åka på Biltemas? Vad tycker ni?

Länk till Biltema oljan: http://biltema.se/sv/Bilvard/Olja-och-S … W40-36962/

Tack på förhand smile

Snyggast Behöver inte Vara Bäst!
Syns du inte, finns du inte!

1 365 Inlägg
26 april 2012
Enligt mina efterforskningar så håller biltemas olja ganska bra kvalitet. Den är inget för prestandabilar eller högvarviga motorer som jobbar hård med hög oljetemperatur.
Personligen har jag inga problem emd att köra på biltema olja i min BMW 328 sålänge man inte använder biltemas filter som kommer från FRAM och är notoriskt ökända för att kunna falla i bitar samt försämra oljetrycket

Swedol säljer också mineralolja för 130kr/4 liter

155 Inlägg
26 april 2012
Trådstartare
Tackar för svar! Nej tror inte heller att det skall vara några problem, tror inte 429an skall vara så känslig heller. Dock fått tag på 20liter Texaco olja för en billig peng nu så blir att slå i det. Filter köper jag från Custom Bildelar här i Örebro så hoppas att allt klaffar! smile

Snyggast Behöver inte Vara Bäst!
Syns du inte, finns du inte!

Likbärgare
375 Inlägg
26 april 2012
Albin_V8 skrev:
Tackar för svar! Nej tror inte heller att det skall vara några problem, tror inte 429an skall vara så känslig heller. Dock fått tag på 20liter Texaco olja för en billig peng nu så blir att slå i det. Filter köper jag från Custom Bildelar här i Örebro så hoppas att allt klaffar! smile

Biltemas funkar super, Kör med det i min 500 och har funka fint, men kör gärna i en flaska motor flush när du bytar olja, Det gör underverk för motorn.

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

1 365 Inlägg
27 april 2012
Det låter som ett bra val!

Albin_V8 skrev:

Sök