Den roligaste bil jag haft var en sunkig mattsvat bmw e30 320i...
Bytte te mig skiten mot en sleten 745 med oerhört dåligt pingjong lager...
Provkörde den på grusväg med goa kurvor, o med full bil o raka rör så den hördes när man bara lå o fes med den... Stanna där grysvägen börja o la i ettan o. Varva upp den o släppte kopplingen... Jag som var van o köra 740 var ju van vid att det spann på ett hjul o inte orka på 2an... Saken var den att den slutade inte spinna på 2an utan mellan 3an o 4an... Efter lite skäll av en gubbe på vägen så åkte vi tebacka o jag var såklart i extas! Jag skulle ha den! Frågade vad som var gjort med den..
* annan vassare kam * bosch 044 pump * spridare o lmm från bmw 535 * planad o portad topp * rostfritt extraktor.. Ångrar grovt att jag sålde den...
billig lekbil, måste varit min Mazda 626 GT 16v Coupé, 0kr
Fwd, visserligen, men körde "hillclimb" klättrade inte så bra, men med fart klarade den allt
Senast redigerat av RightFront (27 april 2012)
För Volvo i tiden Trafikförordning (1998:1276) kap. 3 71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Billigaste - Min Ford Sierra XR4X4 -88 (2,8l V6) köpt för 5000kr och är en härlig fyrhjulsdriven lekbil på vintern. Dock dyr nu när bensinen gått upp!
Roligaste - Mitsubishi Colt GTi -90 (136 hk 1,8l 16V) snabb, rolig och sällsynt. 0-100km/h på 7,9sek enligt fabriksuppg. Var den snabbaste GTi´n i början på 90-talet och håller sig fortfarande bra idag!
Sen ligger min Ford Fiesta XR2i inte långt efter, rolig liten skitbil som är snabbare än folk tror
Råkade köpa en 744 för 4papp. Upptäckte dock senare samma dag att det var en 16v. Skulle uppenbarligen varit lite trimmad men det vette fan. Rolig bil. Ganska törstig dock. Gick hårt tills kamremmen gick av. (Enligt förra ägaren så skulle den vart bytt rätt nyligen)
Volvo 360 (1982/1991) - Rätt okej motor i dessa + bakhjulsdrift Mitsubishi Colt GLXI 16v (1992/1996) - Hyfsat snabb bil som ser okej ut och inte kostar många kronor