Lika bra att lägga upp en tråd om bilen, så har man allt samlat när man ska göra uppdateringar!
Bilen i fråga är alltså en Mazda 3 MPS från 2007, i den MPS-unika lacken true red. Bilen har en 2.3-liters motor med turbo som original lämnar 260hk och 380nm. När jag köpte bilen förra året var den mer eller mindre original, förutom ett insatsfilter och M3-speglar som åkte väck snabbare än kvickt. Nu, sedan 14mån tillbaka, har följande hunnit ske:
Motor/Effekt-HKS öppet luftfilter
-Turbosmart Dual-Port dumpventil
-Rostfritt Corksport 3"-system från turbon med en racekatt
-JBR Bakre motorfäste
-JBR Shortshifter
-Autotech Soppapump
Utvändigt-Original MPS kjolpaket med bakre diffusor
-Bortslitna midjelister
-Xenon i halvljus / dimljus
-LED-dioder i parkeringsljus
-Ljust proffstonad (Allt utom vindrutan)
-US-spec LED-baklysen (Utan röd dimbakljusreflex)
-US-spec Takvinge (Större än EU-spec)
-RallyArmor UR-stänklappar
-Custom strålkastare med CCFL HALOs
-Igenlagd mustasch
-CP-e Towplate + USA-skylt
-Rensad bagagelucka
Invändigt-JBR Växellådsbussningar
-JBR 650g Växelspaksknopp
-Invändig belysning utbytt till LED-dioder
...och där är jag idag med mitt "projekt"!
Bilen fick en helrekond för några dagar sedan där jag trestegspolerade med bland annat clayning innan. Mycket lyckat och resultatet var enastående! Fick hem bagageluckan från lackeraren igår, efter igensvetsning av hålen efter originalvingen samt emblemen baktill. Kom hem från garaget för några timmar sedan med, där jag och brorsan har monterat nya soppapumpen. Tog en ordentligt runda med bilen sen efteråt och den går som en dröm! Resulterade även i ett par filmer:
1:
http://youtu.be/NqYKAYgaH_02:
http://youtu.be/vLNLjtoN2gUKvarvarande planer 2012-Kallare tändstift (På väg hem från USA)
-Mappning (Versatuner)
-Ev. bänka den innan hösten
Framtidsplaner (Dvs för typ 2013 eller nåt..)
-Coilovers
-Frontmonterad intercooler
-Turbobyte (ATP GT/GTX3071R)
-Andra 18"-hjul
Det var väl allt tror jag!
Kommer uppdatera så fort något händer.. Undras något så fråga gärna, mer info och bilder på bilen finns på min sida!
mvh Ola