2391
Sök

Sätt att lyfta bilen för den som saknar garage.

Forummoderator
26 361 Inlägg
2 maj 2012
D-alvarsson skrev:
Extrazz skrev:
Du hissar ju inte bilen i trösklen. dummer. det finns lyftpunkter. annars så är de bara lyfta rakt av under motorn eller bakaxel lite beroände hur de ser ut mellan olika bilar.

jag MÅSTE hissa där först för att jag ens ska få under en vanlig domkraft, så jooo sad

Kallade du mig klåpare nu eller vaddå?
Kan hålla med om att bilen är dumt låg men gillar stuket,

Så vänta nu..
Om du får punktering ute på vägarna med din ultralåga bil..då är det kört för dig?
Härlig prioritering! Haha.

(Förlåt men det låter bara lite lustigt i mina öron..)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

550 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
Mack skrev:
D-alvarsson skrev:
Extrazz skrev:
Du hissar ju inte bilen i trösklen. dummer. det finns lyftpunkter. annars så är de bara lyfta rakt av under motorn eller bakaxel lite beroände hur de ser ut mellan olika bilar.

jag MÅSTE hissa där först för att jag ens ska få under en vanlig domkraft, så jooo sad

Så vänta nu..
Om du får punktering ute på vägarna med din ultralåga bil..då är det kört för dig?

nej de är icke kört smile då tar man fram hjulbytar domkraften som är låg och fin och byter däck helt enkelt

Forummoderator
26 361 Inlägg
3 maj 2012
D-alvarsson skrev:
Mack skrev:
D-alvarsson skrev:

Så vänta nu..

nej de är icke kört smile då tar man fram hjulbytar domkraften som är låg och fin och byter däck helt enkelt

Men..jaha..

Men du skrev ju;
"Domkraft är lite halv tråkigt då jag inte litar allt för mkt på skicket (rost) på bilens under rede"

?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
3 maj 2012
Det luktar nog mer troll.

550 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
Extrazz skrev:
Det luktar nog mer troll.

ni missförstog mig nog, jag menar att ja inte vill ligga UNDER bilen när den är upphissad trösklar ( som ja nu måste till att börja med) men hamnar ja i den situation att ja får punktering så har jag ju inget större val och ja ska ju inte under bilen då.
Utan nu var de mer inriktat på olika sätt att hissa om ja ska UNDER bilen och skruva. Så de är inte byta hjul som är problemet. Vill bara veta att jag är säker när jag ligger under bilen, för jag ska försöka fixa iordning under redet på den. Så nej jag trollar inte smile

550 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
granadadr skrev:
ehh, å hur har du tänkt laga rosten om du ska vara ute??

ja de får jag ta reda på när det är dags, detta va nu en tråd om att lyfta bil och inte rostlagning.
Ursäkta om ja verkar otrevlig men är trött på o bli dum förklarad och att folk ska se ner på en för att man inte har råd med garage/lyft och all annan utrustning.
man får ta vad man har o göra de bästa av de helt enkelt.
Jag är studerande och har inte råd med o hyra garage etc.

7 398 Inlägg
3 maj 2012
D-alvarsson skrev:
granadadr skrev:

ja de får jag ta reda på när det är dags, detta va nu en tråd om att lyfta bil och inte rostlagning.
Ursäkta om ja verkar otrevlig men är trött på o bli dum förklarad och att folk ska se ner på en för att man inte har råd med garage/lyft och all annan utrustning.

NEJ jag dumförklarar dig inte,, men man måste ha svets å utr,, å svetsa kan man inte ute,, om man inte kör pinnsvets,, vilket suger wink

om man är ung så kanske man inte tänker på allt wink bara gott råd wink

550 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
granadadr skrev:
D-alvarsson skrev:
granadadr skrev:

NEJ jag dumförklarar dig inte,, men man måste ha svets å utr,, å svetsa kan man inte ute,, om man inte kör pinnsvets,, vilket suger wink

Okej kan du förklara varför inte de funkar ute? för ja har en kass svets (migg med flusstråd sad )
Sen är de mest att detta är min första bil så ja kmr nog antagligen slipa så bra som möjligt sen lacka, så nått plåtbyte blir de nog inte pga av brist på utrustning.
men förklara gärna de där med svetsen är du snäll

7 398 Inlägg
3 maj 2012
D-alvarsson skrev:
granadadr skrev:
D-alvarsson skrev:

Okej kan du förklara varför inte de funkar ute? för ja har en kass svets (migg med flusstråd sad )
Sen är de mest att detta är min första bil så ja kmr nog antagligen slipa så bra som möjligt sen lacka, så nått plåtbyte blir de nog inte pga av brist på utrustning.

gasen blåser iväg wink  men om du gör tältvertionen kan det ju funka wink smile

550 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
granadadr skrev:
D-alvarsson skrev:
granadadr skrev:

men flusstråd är de ju "gas" i tråden ? funkar inte de ? smile

1 482 Inlägg
4 maj 2012
D-alvarsson skrev:
granadadr skrev:
D-alvarsson skrev:

Jo det fungerar med Flusssvets utomhus, även MIG, TIG och gas. Jag har svetsat utomhus förr utan problem, med och utan gas.

BLT Service
Theracords Music Label

550 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
Noxxer skrev:
D-alvarsson skrev:
granadadr skrev:

Jo det fungerar med Flusssvets utomhus, även MIG, TIG och gas. Jag har svetsat utomhus förr utan problem, med och utan gas.

okej vad bra, men min svets gör inga starka fogar( nånting är knep med den)

7 398 Inlägg
550 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
granadadr skrev:
är det en 230v? isåfall KAN det vara att den får för lite kräm,,,

ska säga dig att jag vet inte watt antalet just nu..  sad
ja vet inte den spottar mkt och brorsan som gått industri försökte ställa den men icke hmm
De blir fogar men man kan bryta av de man svetsat ihop..

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
4 maj 2012
D-alvarsson skrev:
granadadr skrev:

ja vet inte den spottar mkt och brorsan som gått industri försökte ställa den men icke hmm

Inte Watt utan Volt, är det en enfassvets så släng den. Finns inga vettiga enfassvetsar under 20,000Kr typ..

Dvs du stoppar den i ett vanligt vägguttag som du kopplar allting annat i huset till, en riktig svets är trefas och har en stor rund kontakt med fem (?) pinnar i.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Evildan
4 maj 2012
D-alvarsson skrev:
granadadr skrev:

Det är inte Watt (effekten/förbrukningen) han undrar över utan driftspänningen (volt)
Du har 230volt i ditt vanliga inneuttag till tv osv.
400v då har du en större rund kontakt.
Du har med mkt stor säkerhet en 230v som man kan plugga in ett "vanligt" eluttag.

Om den spottar, kolla så du har ordentligt med kontakt mellan jordkabeln och klämman, det kan annars bli spottigt.
Om det inte går att svetsa ihop två rena plåtbitar bättre än så bör du inog inte ge dig på att lappa plåt under bilen, detta kommer bilprovaren att kunna peta bort med sitt spetsiga "spett" när bilen besiktigas.

Ett enkelt sätt att få upp bilen utan några större kostnader är att lägga bilhjul under däcken när bilen är hissad i luften, billigt och stabilt.

550 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
okej då fatta jag smile nej de är en 230 volts kempi
Får se vad som blir av med den wink tack för så bra förklaringar osv smile

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
4 maj 2012
D-alvarsson skrev:

Är det en kemppi ??

Då borde du ju verkligen få bättre svetsar även med enfas då kemppi är bra grejor...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

550 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
D-alvarsson skrev:

Är det en kemppi ??

Då borde du ju verkligen få bättre svetsar även med enfas då kemppi är bra grejor...

ja de är ju de, trodde så jag med sörru tongue

Sök