3131
Sök

Sätt att lyfta bilen för den som saknar garage.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
4 maj 2012
D-alvarsson skrev:
TBOC_Razor skrev:
D-alvarsson skrev:
okej då fatta jag smile nej de är en 230 volts kempi
Får se vad som blir av med den wink tack för så bra förklaringar osv smile

Är det en kemppi ??

Då borde du ju verkligen få bättre svetsar även med enfas då kemppi är bra grejor...

ja de är ju de, trodde så jag med sörru tongue

Helt enkelt du som e kass wink

Haha nej men dom kan ju gå sönder dom också, är den gammal eller välanvänd så kan det vara det..

Eller så får den inte tillräckligt med kräm ur ditt eluttag, prova ett annat och se. Kan hända att det ligger på en högt belastad grupp så svetsen får inte vad den vill ha.

Och som sagt, var riktigt noga med jordningen och jorda alltid så nära svetsstället som möjligt. Att svetsa i skuffen med jorden i kylarbalken är tex ingen bra ide wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

550 Inlägg
4 maj 2012
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
D-alvarsson skrev:
TBOC_Razor skrev:

Är det en kemppi ??

Då borde du ju verkligen få bättre svetsar även med enfas då kemppi är bra grejor...

Haha nej men dom kan ju gå sönder dom också, är den gammal eller välanvänd så kan det vara det..

Eller så får den inte tillräckligt med kräm ur ditt eluttag, prova ett annat och se. Kan hända att det ligger på en högt belastad grupp så svetsen får inte vad den vill ha.

Och som sagt, var riktigt noga med jordningen och jorda alltid så nära svetsstället som möjligt. Att svetsa i skuffen med jorden i kylarbalken är tex ingen bra ide wink

Haha nej de är nog sant du ! wink men de där med o testa o byta eluttag får jag nog göra för det den satt i var i samma som en stoooor kompressor satt i ^^

Evildan
5 maj 2012
D-alvarsson skrev:
TBOC_Razor skrev:
D-alvarsson skrev:

Haha nej de är nog sant du ! wink men de där med o testa o byta eluttag får jag nog göra för det den satt i var i samma som en stoooor kompressor satt i ^^

Stäng av kompressorn och se om Kemppi slutar göra "kattskitar" för dig.
Som oxå skrivet, byt till ett annat eluttag.
En flusstrådssvets kommer att räcka till för så tunn plåt 0.8mm som ett golv/tröskellådor innebär att svetsa.

Jag (som skamligt nog är utbildad bilplåtskade reparatör roll ) har nöjt mig med en billig Biltema 1795:- 160A klen flusstrådssvets av ren snålhet och pga hur mkt jag behövt svetsa i verkstaden.
Den räcker till för de flesta hempular bilplåtsjobb, blir kanske inte den snyggaste jämnaste svets var gång då den får jobba hårt och då inte levererar ström lika mjukt som en större dyrare svets, men med en del tillvänjning samt att man jobbar i lä går det att byta plåt under 3mm problemfritt.

550 Inlägg
5 maj 2012
Trådstartare
Evildan skrev:
D-alvarsson skrev:
TBOC_Razor skrev:

Stäng av kompressorn och se om Kemppi slutar göra "kattskitar" för dig.
Som oxå skrivet, byt till ett annat eluttag.
En flusstrådssvets kommer att räcka till för så tunn plåt 0.8mm som ett golv/tröskellådor innebär att svetsa.

Jag (som skamligt nog är utbildad bilplåtskade reparatör roll ) har nöjt mig med en billig Biltema 1795:- 160A klen flusstrådssvets av ren snålhet och pga hur mkt jag behövt svetsa i verkstaden.
Den räcker till för de flesta hempular bilplåtsjobb, blir kanske inte den snyggaste jämnaste svets var gång då den får jobba hårt och då inte levererar ström lika mjukt som en större dyrare svets, men med en del tillvänjning samt att man jobbar i lä går det att byta plåt under 3mm problemfritt.

Åfan du, ja får testa o ställa den annorlunda då, kanske kan gå smile

Sök