Håller med, inredningen var katastrof i camaron.
Ang. Japanska så skulle jag rek en Civic Type R 05 alltså gamla (snygga).
Otroligt lätt meckande. Inte mycket som kan pajja då det inte finns så mycket i dom
200hk på 1260kg och ett varvstopp på 8250rpm.
Då det är en sugmotor får du räkna med 1000kr per häst, men det finns MYCKET du kan göra. Det finns hur mycket som helst av eftermarknads delar till Honda.
Sportavgas och CAI ger dig ca 15hk till men vill du ha mera måste du satsa på Hondata, annat insug, kanske byta till 2.4l blocket och sedan grenrör och efter en mappning landar du på säkert 250hk. Då har du lagt ut ca 30-40kr kanske billigare om du hittar beggade delar.
Honda är ju världskända för deras motorer speciellt den som sitter i Civic Type R K20 är otrolig. Bara se på min gamla med kompressor, den har rullat i 2 år med kompressor och har ca 270hk utan att byta några motoredelar eller koppling, den har väl rullat runt 16k mil vid det här lagret om inte mer.
Det sitter kamkedja på bilarna också så det är inga dyra servicar på dem.