3779
Sök

Borglig regering - åsikter

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
17 september 2006
Trådstartare
då verkar det vara klart att det blir en borglig regering. hur känner folket här?
personligen var första tanken "äntligen nu blir det förändring"

358 Inlägg
17 september 2006
Underbart! smile

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
17 september 2006
Jävla skitgubbar.. *ursäkta språket* Hur ska det nu bli med tillväxten?! Ingen kommer ju ha råd med föräldraledighet och hur ska d bli med de stackarna som är arbetslösa?!
Gynnar ju bara dom som redan har det bra ställt *inklusive arbetande*..
Senast redigerat av GT90 (17 september 2006)

Fisketokig
2 997 Inlägg
17 september 2006
Ja äntligen. Nu kan man börja bli stolt svensk igen.

Bättre ställt i kassan och bättre villkor för företagen.

Välkommen till 4 bättre år

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
17 september 2006
4 års helvete för sjuka, arbetslösa, för jämställdheten (den är ett stort skämt i deras valmanifest) och för dem som har det sämst ställt i samhället.. tydligt att många tyvärr skiter fullständigt i dem. Om 4 år kommer jag glädjas av att borgarna har gjort sitt och att maktskifte kommer ske.. blir en fin repris det här. Tragiskt bara att det är som det är nu!
Senast redigerat av jonesono (17 september 2006)

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
17 september 2006
Självklart så firar vi!!! Äntligen så kommer det att röras runt i grytan ordentligt!

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
17 september 2006
Trådstartare
angående arbetslösa som kan arbeta som inte är sjuka tror jag detta bara är bra det kommer ju komma fler jobb nu.

454 Inlägg
17 september 2006
förhoppningsvis märker vi skillnad... jag är moderat och vill se mindre bidrag och jobbar man ska man ha det bra.... har man byggt upp ett företag och ägnat sitt liv och lyckats så tycker jag man ska få ha det bra... mer pengar till dom rika smile

Piratpartiet
339 Inlägg
17 september 2006
kul... tur att man e beroende av bidrag i 4,5 år framöver... det blev ju maktskifte i rätt tid för mig tongue har just börjat på högskolan

200sx Driver
366 Inlägg
17 september 2006
Jag tycker det är synd att man inte få se sossarnas "riktiga" styre, för hitills har dom ju mest byggt upp sverige efter det att den borgerliga regeringen kört oss i botten senast dom var i makten..
Sverige har ju just kommit på fötter igen och sossarna skulle börja styra på det sätt som man vill..

Så känner jag, jag är egentligen inte så insatt så jag kan inte så mkt om vad de olika står för så har ingen spec kommentar typ "jippie" eller så smile

-=Nissan 200sx s13 =-

524 Inlägg
17 september 2006
Äntligen! Nu går skatten till nått vettigt istället för lata bidragssugande soffliggare!

172 Inlägg
17 september 2006
Jag tycker bara att de är sorgligt att borgliga regeringen ska börja styra Sverige.
Däremot är jag glad att de kommer bara att vara i fyra år, sen så kommer svenska folket inse vilket misstag de gjort.

Jag tycker synd om de vanliga svenssons i Sverige, kommer ju bli hur svårt som hälst för dom hmm och att Moderaterna vill höjja bilskatten/försäkringen är ett stort jäkla minus för dom flesta bilägarna.

Helt enkelt så blir de som de blir, tycker i alla fall att de ska bli kul om de kan leda Sverige frammåt och inte bakåt. Det var allt jag hade att säga wink

stolt sosse!
61 Inlägg
17 september 2006
samma sak hände på -80 talet när carlbilt hade makten. sverige kördes i botten. vi fattiga knegar fick sälja bilen för att ha råd o leva med överklass svinnen kunde leva vidare o ha det bra. tänk på dom som måste ha bidrag o är sjuka ffs. ni drar bara alla över samma kam.

// socildemokrat

jävla moderat sida!

343 Inlägg
17 september 2006
Då vart det 4tunga år för dom arbetslösa och sjuka.. Tur man har jobb nu ia.

Fartdåre
286 Inlägg
17 september 2006
Blir väl dem röda som får städa upp om 4 år igen...

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
17 september 2006
Om jag hade varit rik hade jag också varit glad nu

Men nu är jag inte rik utan kommer från en väldigt fattig familj så detta är inga roliga nyheter för min del tyvärr

Bmw osv..

172 Inlägg
17 september 2006
SaNelito skrev:
Blir väl dem röda som får städa upp om 4 år igen...

Kunde inte sagt det bättre själv.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
18 september 2006
Är glädjande att det ändock verkar vara många här som är förbannade.. ena er nu och samla fler, så knäcker vi de blå(ögda) om 4 år! smile

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

SSS -12
3 217 Inlägg
18 september 2006
Sålänge detta inte påverkar studiebidragen så är det chill från min sida! Å andra sidan så är det ju CSN som står för den biten wink

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Studerande
463 Inlägg
18 september 2006
Jag tycker att det är bra med en förändring!
Varför tror alla att det ska bli mindre jobb nu? Det är ju inte precis så att sossarna har lyckats gynna arbetsmarknaden... Jag kan personligen intyga att arbetsförmedlingen är ett rent skämt. Moderaterna har flera intressanata förslag på hur man ska få ner arbetslösheten, jag tror på dom.

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

Sök