Tänkte ta och lyfta upp bilen för att kika och bända lite i framvagnen nu.
Söker en på google med rubriken "glapp framvagn saab 9-3" eller "klonkande framvagn 9-3" Så kommer det ju upp åtskilliga ämnen kring detta missljud.
De flesta fall tar upp krängningshämmarstaget eller bussningarna till staget.
*Fjädern har gått av
*Grus i fjäderkoppen
*Ingen slang runt fjädern i fjäderkoppen
*Dåligt axiallager
Och nu vanligt som jag finner är att dämparna är slut, vilket jag börjar tro är problemet på min bil, ljudet kommer inte vid svängar enbart utan då jag kör över gupp och brunnslock. En annan sak jag lade märke till igår är att när jag svänger vänster så låter det av bara fan, samtidigt som när jag svänger höger på plan asfalt så är det nästan helt tyst
Beror detta då på att vid högersväng blir det knappt någon belastning på vänster dämpare och därav miss ljudet att dämparen är slut ?
Lösning och även tanke från min sida sedan jag köpte bilen för snart 3 år sedan var ju att sänka den, är det i läge att köpa ett nytt set till hela bilen ? Har kollat på coilovers till bilen samtidigt som sportchassi är tänkbart.
Hur prisvärt är detta paketet för en som inte tänker något mer än bruksbil
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-0 … 09302.htmlHar ni förslag på andra paket, känns inte som jag vill lägga ut mycket mer än så. Men finns det andra varianter som i längden lönar sig är jag öppen för att tänka om.