3282
Sök

Bilprovningen körde sönder min front, va gör jag??

287 Inlägg
5 maj 2012
Återstår att se;)

varför FWD?jo,för RWD är att som sätta hästarna bakom vagnen?

17 Inlägg
5 maj 2012
Alltid lika kul att läsa folks tankar om bilprovningen, frågan är vem som har mest blåbärssaft innanför pannbenet egentligen...

Saaboholic
3 129 Inlägg
5 maj 2012
TURBONY skrev:
Alltid lika kul att läsa folks tankar om bilprovningen, frågan är vem som har mest blåbärssaft innanför pannbenet egentligen...

Finns gott om både personal och folk som kommer dit som har det..

"Liberty of thought is the life of the soul"

179 Inlägg
5 198 Inlägg
5 maj 2012
TURBONY skrev:

jag vet... ,men säger inget..

9 118 Inlägg
5 maj 2012
gamlingen skrev:
TURBONY skrev:

jag vet... ,men säger inget..

Jag svarar istället då!
Dom som ska besikta sina bilar har mest blåbärssaft i huvet, sen finns det i vissa fall folk på bilprovningen som också har det.....

Tänk på att det är för eran egen säkerhet som SBP finns....

906 Inlägg
5 maj 2012
Dem ska väl ändå gå efter ett protokoll och efter en specifik reglbok och inte efter deras egna moral och värderingar om en bil? De ska inte gå kunna provucera ett sånt här folk?

Sätter dem inte upp 2orna som dem finner, så begår dem ett tjänstefel.
Många här är säkert av kalibern att "yes dem missa de och de" men ska man sen sitta här och försvara att dem bara gör sitt jobb? Har man den moralen själv ska man väl ändå påpeka för besmannen att han missat ett visst fel?

Och ja, jag klagar jag med ibland att jag tycker de va lite väl hårt på vissa grejer, men sitter inte och försvarar dem heller!

=)

Forummoderator
26 361 Inlägg
5 maj 2012
Då är jag förmodligen den ende - om man läser i denna tråd - som väl inne i besiktningshallen, kan ställa sig och påpeka att jag till exempel "har ett knarrade ljud nånstans bak under bilen men inte kan komma på vad det är", och så går besiktningsmannen dit och kikar lite extra..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

9 118 Inlägg
5 maj 2012
Mack skrev:
Då är jag förmodligen den ende - om man läser i denna tråd - som väl inne i besiktningshallen, kan ställa sig och påpeka att jag till exempel "har ett knarrade ljud nånstans bak under bilen men inte kan komma på vad det är", och så går besiktningsmannen dit och kikar lite extra..

Här är en till! smile

Forummoderator
26 361 Inlägg
5 maj 2012
Putteliten skrev:
Mack skrev:

Här är en till! smile

Så du gör också det? Haha.
Snacka om att de ser förvånade ut när man pekar och ger dem instruktioner om vart de kan känna under bilen, då man tror nåt är lite löst.
I mitt fall har det dock bara varit småbagateller som inte har varit nåt att bry sig om.

Saaboholic
3 129 Inlägg
5 maj 2012
Mack skrev:
Putteliten skrev:
Mack skrev:

Här är en till! smile

Snacka om att de ser förvånade ut när man pekar och ger dem instruktioner om vart de kan känna under bilen, då man tror nåt är lite löst.
I mitt fall har det dock bara varit småbagateller som inte har varit nåt att bry sig om.

I vissa fall är det ju bara positivt med sådant. Skulle jag ha något liknande ljud inför besiktning som jag inte visste vart det var eller vad det berodde på hade även jag sagt det. Just för att kunna åtgärda det smile

"Liberty of thought is the life of the soul"

Forummoderator
26 361 Inlägg
5 maj 2012
hedley skrev:
Mack skrev:
Putteliten skrev:

Här är en till! smile

I vissa fall är det ju bara positivt med sådant. Skulle jag ha något liknande ljud inför besiktning som jag inte visste vart det var eller vad det berodde på hade även jag sagt det. Just för att kunna åtgärda det smile

Precis min tanke.

95 Inlägg
5 maj 2012
Där jag besiktar bilen är de kanon både mot mig och bilen! ^^
Inget gnäll men dom gör de dom ska och påvisar fel men på ett snyggt sätt! sist så jag att ja var osäker på höger bakdämpare och mycket riktigt var det en bussning som var slut. Kan säga att de var både tacksamma och förvånade över att jag påvisade det!

Som sagt, de på SBP är bara människor som vi andra och människor gör fel.

Hoppas de löser sig med fronten din!

9 118 Inlägg
5 maj 2012
Mack skrev:
Putteliten skrev:
Mack skrev:

Här är en till! smile

Yes! Har sagt till om lite småsaker när jag varit inne. Då kollar vi lite extra på det säger dom, och meddelar om det är något fel eller inte...

19 Inlägg
5 maj 2012
hur gick det med fronten?

kan tänka mig själv hur det är att vara besiktningsman.. speciellt av att dömma från de ovan..

det viktigaste är att det går fort och låter fränt!

Ödesutmanare
389 Inlägg
6 maj 2012
Trådstartare
Fronten blev helt förstörd och framskärna sprack...
Men har pratat med de via tele och ville ha bilder så har skickat det, inte hört något mer sen dess, måste nog va på dom mer antar jag!

Menmen, ett stor plus till besiktningen i Södertälje (bårsta)! Var lätt värt 8 mil istället för att besiktiga i j*vla nyköping!

De såg redan innan besiktingen när jag stod o vänta att bilen var för låg, så de gjorde HELA besiktingen på bar mark! bromsprovarn körde de inte ner på heller, vi åkte istället ut och han provade bromsarna så!
Riktigt trevlig också! Dock så vet man ju inte om spindelleder o sånt är dålig efterom de inte blev kollat, men de känner man iofs när man kör!

De var riktigt bra av dom tycker ja! smile

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
6 maj 2012
Mack skrev:

Vill minnas att jag vid ett tillfälle hade ett knarrande ljud som jag inte visste varifrån det kom, så sa till om de, men vill minnas att dom kolla lite extra men utan att hitta nåt... Men de vet man ju iaf att de inte var nåt allvarligt fel smile

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Finraggare
2 381 Inlägg
6 maj 2012
RThelander skrev:
Menart, borde reta dem mer faktist... borde vara nog mer fjäskande istället. Risken för 2or är högre med något provokativt.

Men det borde inte göra det. Vi har ju redan konstaterat att bilprovningen skall vara sakliga, ta för det de hittar och följa reglementet. En provokativ text skall inte ändra på det på samma sätt som det inte skall funka att köpa en jordgubbstårta och säga "Vi glömmer detdär med kompressor och pissiga avgasvärden så käkar vi tårta istället"

I love being a nobody - because nobody is perfect.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 254 Inlägg
6 maj 2012
Widing_ skrev:
Fronten blev helt förstörd och framskärna sprack...
Men har pratat med de via tele och ville ha bilder så har skickat det, inte hört något mer sen dess, måste nog va på dom mer antar jag!

Menmen, ett stor plus till besiktningen i Södertälje (bårsta)! Var lätt värt 8 mil istället för att besiktiga i j*vla nyköping!

De såg redan innan besiktingen när jag stod o vänta att bilen var för låg, så de gjorde HELA besiktingen på bar mark! bromsprovarn körde de inte ner på heller, vi åkte istället ut och han provade bromsarna så!
Riktigt trevlig också! Dock så vet man ju inte om spindelleder o sånt är dålig efterom de inte blev kollat, men de känner man iofs när man kör!

De var riktigt bra av dom tycker ja! smile

Lite försynt så undrar jag vad "framskärna" är för något????

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Finraggare
2 381 Inlägg
6 maj 2012
Han menar framskärmar..

I love being a nobody - because nobody is perfect.

Sök