3231
Sök

Problem med belysning BMW 328 Cab -97. Vänster bak- och backljus plus vänster Angeleye.

12 Inlägg
5 maj 2012
Trådstartare
Hej Garaget!

Jag har problem med min BMW. Det är så att vissa av ljusen på vänter sida, notera att alla ljus på hjöger sida fungerar, har börjat strula. Alla på en och samma gång. Bak- och backljus plus Angeleye fungerar inte, Däremot fungerar resterande ljus. Finns det någon slags box som kontrollerar detta eller vad kan vara fel? Jag har kollat säkringsboxen och de ser hela ut, men jag vet inte vilka säkringar som ska kontrolleras "extra noga".

Ideer? Jag har bråttom att fixa detta då bilen ska genom besiktningen om lite drygt 3 veckor..

Tack på förhand!

MVH

bappelsin
390 Inlägg
5 maj 2012
Wepz skrev:
Hej Garaget!

Jag har problem med min BMW. Det är så att vissa av ljusen på vänter sida, notera att alla ljus på hjöger sida fungerar, har börjat strula. Alla på en och samma gång. Bak- och backljus plus Angeleye fungerar inte, Däremot fungerar resterande ljus. Finns det någon slags box som kontrollerar detta eller vad kan vara fel? Jag har kollat säkringsboxen och de ser hela ut, men jag vet inte vilka säkringar som ska kontrolleras "extra noga".

Ideer? Jag har bråttom att fixa detta då bilen ska genom besiktningen om lite drygt 3 veckor..

Tack på förhand!

MVH

hade samma problem.. börja med att spraya alla kontakter med kontaktspray... det gjorde susen för mej iaf..

12 Inlägg
5 maj 2012
Trådstartare
Redan gjort, Kan tillägga att jag har kontrollerat att alla glödlampor fungerar. Jag har bytt platts me de på höger sida, jag har lokaliserat felet till att det inte kommer någon ström ur vissa pins på den 8-pins kontakt som går in i baklyktan. Varör vet jag dock inte sad

bappelsin
390 Inlägg
6 maj 2012
följ kablarna och kolla kontakter sen kan du mäta direkt från säkringarna och även kolla relä.. kan va dålig jord mot karrossen med någonstans..

Sök