3235
Sök

Skoda felicia 1,6 MPI -97 där gasen hänger sig ibland

1 253 Inlägg
5 maj 2012
Trådstartare
Jo införskaffade mig en billigare bil att åka med i stan då den drar mindre. Den har gått bra några veckor nu men igår så när man hade halv gas och släppte så fattade tydligen inte bilen att den skulle varva ner utan fortsatte några sekunder. Detta gör ju att det blir mycket ryckigt mellanåt då motorn inte fattar det jag vill. gasar man fullt så funkar det bättre men inte fullt ut. Den har liksom ingen mjuk övergång mellan att man släpper gasen o gasar igen då blir det ryck... Funderar på om det kan vara tomgångsmotorn som bråkar eller om någon vet nåt annat som det kan vara.

Lev livet nu innan det är för sent

96 Inlägg
6 maj 2012
kolla gaswire o fjädrar - vakum slangar. Vad är det för års mod?

6 maj 2012
Bejholt skrev:
kolla gaswire o fjädrar - vakum slangar. Vad är det för års mod?

årsmodell står i rubriken wink
Senast redigerat av melodic_death_metal (6 maj 2012)

96 Inlägg
6 maj 2012
aaaahh, såg det nu smile

96 Inlägg
6 maj 2012
du kan även kolla insugs spjället så att det inte ligger skit där...

1 253 Inlägg
6 maj 2012
Trådstartare
japp 97 stämmer bra smile jo skulle ut o kolla spjället men så läste jag på skoda forumet att man kunde göra en grej först o se om det hjälpte och har kört 3 mil idag utan problem. Man skulle slå på tändingen o låta den vara på ca 10-15 sekunder för att spjället skulle kalibrera sig självt vilket den verkar ha gjort big_smile

Hoppas det håller i sig annars får man plocka ner spjället o sota ur den lite om det behövs smile Annars en bil som duger fin fint o åka billigt i och rätt komfortabelt iaf.

När jobbet kommit igång o lönerna börjat trilla in ska jag försöka få tag i en turbo igen big_smile

Lev livet nu innan det är för sent

Sök