Haha självklart var det din bil också, sorry Då är det förståeligt! I början är det inte lätt. Ett litet tips om man får ge sådana är ju att kanske byta ut Buffern mot något hetare
Har du några tips på bra medel som är gjorda för att bara ta bort oxid?
//Andreas
Nja inte just bara för oxid. Men alla gamla matta bilar vi får in kör jag med Lahega 11 och en stor rondell för att spara tid. Sen får man finpolera efter det. Absolut grovaste rubbing jag provat än så länge. Lahega 11 är dock ganska svårjobbad och föråldrad, snäppet svagare är ju Lahega 13 som är betydligt lättare att arbeta med! Skiljer inte så jättemycket från 11 i avverkning.
Sen kan du ju avsluta med 3M Ultrafin som du redan har om jag förstod det rätt
Det kan vara aningens överblivet medel som gör att ytan ser "flötig" ut och kan ibland se ut som polerrosor. Försvinner dock efter första tvätten!
öhhh va? ja du har rätt att överblivet medel kan se ut så där men att det försvinner efter första tvätten fattar jag inte? du ska ju ta bort det medlet först med typ final inspection så lacken blir helt ren och sen på med lackskydd. Ingen yta ska se ut sådär när den är klar.
Det kan vara aningens överblivet medel som gör att ytan ser "flötig" ut och kan ibland se ut som polerrosor. Försvinner dock efter första tvätten!
öhhh va? ja du har rätt att överblivet medel kan se ut så där men att det försvinner efter första tvätten fattar jag inte? du ska ju ta bort det medlet först med typ final inspection så lacken blir helt ren och sen på med lackskydd. Ingen yta ska se ut sådär när den är klar.
Vissa lackskyddsmedel kan ha en "fet hinna" över sig när man är klar om man är lite slarvig med att ha en halv-mättad mikrofibertrasa när man torkar av lackskyddet. Detta försvinner dock efter första tvätten sedan när man haft bilen en vecka och "får" tvätta den igen.
Säger inte att det ÄR så i detta fallet. Men det KAN vara så.