2549
Sök

Amazon vajer koppling-69a. tunn tryckplatta?

37 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
Så här att kopplingen på bilen var sliten. satt en borg&beck koppling på den. Men jag hade då fått tag på en original sachs koppling. lamell å platta. Helt nytt i kartong från en mack. Satt på allt korrekt. men ack! Det fungerade inte.

Speckulerade lite med läraren idag i verkstaden. Har har nämligen jobbat med dessa bilarna förr. Han ringe till gamla å nya vänner. Vi kom fram till att förr fanns det olika urtrampningslager. i olika längder. Men idag finns ju bara ett lager till sachs koppling. Det kan va så att dåtidens tryckplattor var tunnare. Och att dom nytillverkade är tjockare! Är det någon som har en ny liggandes och kan ta mått?
Mvh Magnus!

37 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
Jo jag har ett sånt med om man lägger det ner på bordet är inte höjden mer än 3 cm. antar då att tryckplattorna som säljs nu är tjockare.
För den tryckplattan jag har är 30 år gammal. men i kartong. och den kan vara tunnare. skulle då haft ett "högre" / "längre" lager.

37 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
Frågan är ju om man vågar korsa ett borg&beck lager som är 42mm. Med en sachs platta? Då skulle de storleksmässigt kunna fungera, Värt å ta risken? wink hade ju varit underbart om det fungerade... Någon som provat?

Sök