Det hoppas jag verkligen inte att det är.. alltså kolvringarna svårt att tänka mig det.. han som byggt ihop min motor är väl en av dom främsta på motorrenoveringar i skåne..
ändå har du ett komp som en motor som gått 28.000 mil endra har du blivit blåst eller så ljuger du
efter som den fettar på som den gör är det meningslöst att lita på komp provet då den tvättar bort oljan på cylinderväggarna så tätar den inte så bra mot ringarna som det borde göra
dessutom bör motorn vara varm körd ordenkligt om den stått länge innan man ska kolla ett komprov
Har du "rätt"-ohmiga spridare i den? kör man t.ex. med -968or utan att fimpa spridarmotståndet så bränner man boxen och spridarna står öppna hela tiden.
You can't polish a turd, but you can roll it in glitter. Med reservation för ev. felskrivningar.
Har du "rätt"-ohmiga spridare i den? kör man t.ex. med -968or utan att fimpa spridarmotståndet så bränner man boxen och spridarna står öppna hela tiden.
Japp. Har bytat tillbaka till original nu också. Men innan när jag körde högohmiga så hade jag givetvis spridarmotståndet bryggat
Har provat ny bränslebox idag. Blev ingen skillnad alls. Har även checkat hur mycket soppa spridarna levererar. , jag vet inte om det är för lite eller för mycket. Ska alla 4 spridare spruta in bensin samtidigt?
Har provat ny bränslebox idag. Blev ingen skillnad alls. Har även checkat hur mycket soppa spridarna levererar. , jag vet inte om det är för lite eller för mycket. Ska alla 4 spridare spruta in bensin samtidigt?
knacksensorn är inte för hårt dragen? den ska dras med 20nm.
Den är inte speciellt hårt dragen nej.. Skulle det kunna göra att den fettar på ?
Ja är den för hårt dragen ska den kunna göra de då den tror att den räddar motorn, är ju en simpel grej å kolla iaf. Jag har själv samma problem på min 740 turbo -90, den surar ner sig totalt har snart bytt allt utom boxen till tändningen. har inte hittat felet än, men knackgivaren var ett tips jag fått iaf.
knacksensorn är inte för hårt dragen? den ska dras med 20nm.
Den är inte speciellt hårt dragen nej.. Skulle det kunna göra att den fettar på ?
Ja är den för hårt dragen ska den kunna göra de då den tror att den räddar motorn, är ju en simpel grej å kolla iaf. Jag har själv samma problem på min 740 turbo -90, den surar ner sig totalt har snart bytt allt utom boxen till tändningen. har inte hittat felet än, men knackgivaren var ett tips jag fått iaf.
Okejdå, tack för tipset! Ska kika på det.. Har varit och fixat en original fuelrail och btr idag.. ska prova det, Plus jag har skaffat en beg motortempgivare från skroten.. Pallar inte betala 600 spänn för en ny på Volvo bara för att prova.. Hoppas du hittar felet.. Jag har lagt väääldigt många tusenlappar på min bil, börjar gå mig på nerverna nu!
har en fråga, har du bytt topp nu på nya motorn ? om du har det, flyttade du över alla givarna från den andra toppen då ? det finns nämligen olika givare som sitter till olika styrsystem. dom ser likadana ut med har olika funktioner.
har en fråga, har du bytt topp nu på nya motorn ? om du har det, flyttade du över alla givarna från den andra toppen då ? det finns nämligen olika givare som sitter till olika styrsystem. dom ser likadana ut med har olika funktioner.
Mvh
Nej det är min original topp. Så det är rätt givare etc..
Har prövat byta motortempgivare, btr och fuelrail idag.. Blev ingen skillnad..
Röken som där kommer är mestadels vit men även svart.. Frågan är om det inte är topplockspackningen som spökar.. Iom att det är en MLS... Men frågan är då även var den svarta röken kommer ifrån..