mikael_86 skrev:
undrar en sak.... en kompis har pratat med en kille som ska byta kamkedjan i polarens bil.... . kompisen får köpa kamkedjesattsen o sen byter killen allt åt honom för 4400kr.... låter lite jävla billigt för o byta kedjan när andra bil verkstäder ska ha minst 10.000.... kan man lita på den killen lr ska man ta de via en auktoriserad verkstad???? och vad kostar det att byta kopplingen om man köper en viggen koppling satts.... lika bra o byta allt på samma gång liksom.... och ska man skita i ballansaxel kedjan lr ha den kvar???
4400:- är bra bet för en dags arbete utan kvitto
I med en viggenkoppling (eller en sinterlamell o viggentryckplatta) o bort med balansaxelkedjan
Kommer att ångra dig efteråt annars.
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D