3221
Sök

Öppen fråga om heder & moral

22 Inlägg
13 maj 2012
Trådstartare
Hej & hallå alla bilentusiaster!

Tänkte köra igång en tråd på detta fantastiska forum, pga vissa händelser på senaste tiden fått i allafall mej & några kompisar att fundera lite över saker som händer & sker.

Vem är jag då?
En vanlig knegare byggd i småland i slutet av 60-talet, uppvuxen & fostrad i diverse garage.
I dagsläget så brinner entusiasmen & kärleken för diverse fordon för både gata & skog, men just nu så är det väldigt roligt att gatbilssäsongen äntligen är här, alltså tillväxten på dom träffar som hittills besökts bådar gott för framtiden för vår hobbyverksamhet.
Ligger för närvarande offline i detta inponerande forum, mest för att tiden inte riktigt räcker till & att tanken är att kunna få ihop denn "sanna" historien om min käresta i garaget( vem som byggt den, när den fick sitt liv & hur den mår nu!)

Men Systrar & bröder......insåg i veckan att även i bilarnas förtrollade värld dyker det ibland upp moln som skymmer solen...

Upptäckte av en ren slump i veckan som gått att en av mina bästa vänners fina bil dök upp på förstasidan,
blev uppriktigt glad för honoms skull då vi som umgås med honom är riktigt avundsjuka på den bilen.
(ber nu med ursäkt till alla märkesbröder & systrar för uttrycket "bil", vet mycket väl att ni ser det på ett helt annat sätt)
Då min "vän" är av den mycket tystlåtna & tåliga typen av människor & inte vill, av personliga skäl, ha något besvär med detta så håller jag honom utanför detta , han har aldrig brytt sej om typen av forum som detta & ser sitt motorsportande som sitt huvudintresse & "sin bil" som en fin kärra att ta fram & vädra när vädret är bra & lusten är på topp & för lite asfalt(han är med i gällande märkesklubb, det är tydligen tillräckligt för honom & det bör man väl respektera)

Tillbaka till ämnet:
Då slog det mej, det är ju inte han som lagt upp den!?!
Nu vill jag åxo säga direkt att detta inlägg inte kommer att bli något , på några grunder, personangrepp,men då jag försökte påpeka detta för " Profilägaren" så blev svaret...tystnad...
Senare dagen, detta skedde, "försvann" bilen från forumet, självklara tanken blev att nån insåg sitt misstag & gjorde det rätta...
På kvällen samma dag ringer så en annan kompis i gänget & säger bestört att "bilen" är tillbaka & mina frågor i kommentarstråden är "bortstädade" !
Det jag framförallt inte förstår är hur man kan sitta & ta credd & fina poäng för nåt som inte är ens egna grejor,
hela samhället där vi bor & verkar vet ju vem som äger den!(inte ens släktskap går att åberopa i frågan)

Fråga:
Hur skulle Ni reagera i ett liknande fall?
Tråkigt är åxo att min vän tydligen fått veta att "lite foton har bara lagts upp", men vart är det hedersvärda i hans fall att ägarbilden är skev?

När jag ser alla Er hårdhudade & hårt arbetade bilbyggare/bilälskare visa upp alla Era fordon på detta eminenta forum, som i mitt tycke saknar motstycke, blir jag varm i hjärtat när jag inser hur många timmar Ni offrar på det Ni brinner för.
Att kunna göra så mycket av ibland så lite mtrl & pengar är magiskt, sen lägger Ni ut resultatet här i forumet & tänder gnistor hos alla oss andra som tvekar/inte kommit igång/saknat inspiration..ALL heder åt Er!!!
Vad skulle vi sen göra utan KooZ, Wöx & dom andra som slitit så länge för att komma dit Dom är idag.
Sen händer detta som nämnts ovan...lite illa smakar det...

Till sist: Ha den bästa av säsongen på alla träffar, bankörningar & annat "hittepå" , vi syns!

Ett ord på vägen: "Vänner tar man inte, man får förtjäna dom"

/JB
Senast redigerat av Jocke_Bson (13 maj 2012)

183 Inlägg
13 maj 2012
Tycker det låter rent utsagt för jävligt. Förstår inte hur personen som nu har lagt upp denna bil ens kan med att ha kvar den då du har konfronterat honom. Tror jag vet vilken bil du menar.

1 412 Inlägg
13 maj 2012
Jag tycker det är uselt att lägga upp någon annans bil, måste vara folk som varken har något eller kan något som tar till såna metoder för att få någon slags bekräftelse.

Rumpmas
3 860 Inlägg
13 maj 2012
Jag förstår inte riktigt, men tolkar det som att en tredje person har lagt upp bilder på din kompis bil i sitt eget namn?
Det är bara att PM:a en moderator eller trycka på knappen "anmäl olämplig bil" på bilens sida så ryker den. Man får inte lägga upp bilar man inte själv äger.
Senast redigerat av Andromeda (13 maj 2012)

Forummoderator
26 339 Inlägg
13 maj 2012
Självklart är det förjävligt när andra lägger upp bilar som sina egna, när dem inte är det. Men som Andromeda säger, så är det inte så svårt att anmäla dem så att de försvinner.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 014 Inlägg
13 maj 2012
Vad är det för bil det rör sig om?

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

7 274 Inlägg
13 maj 2012
Min fundering går till, Varför.
Varför känner man att man behöver göra det? Vad får denna person ut utav det?

865 Inlägg
13 maj 2012
e det en röd bil du menar?

Forummoderator
9 299 Inlägg
13 maj 2012
Gul bil!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 105 Inlägg
13 maj 2012
Why? Som Brains skriver, vad får man ut av att lägga upp nån annans bil?

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

klabbarpan
3 041 Inlägg
13 maj 2012
caromania skrev:
Gul bil!

Finns ju ett par stycken:-/  märke eller ursprungs lan vore bättre;-)

Men som sagt, väldigt tråkigt. Kanske är en hormon stinn tonåring som leker alt en avundsjuk mytoman?

183 Inlägg
13 maj 2012
Trodde också att det rörde sig om en röd bil, men..

120 Inlägg
14 maj 2012
Detta är ju inte första gången detta dras upp. Vet att vår egen Suprajezzica bänkade en nissen som lagt upp en supra på sin sida som Jessica kände igen och när hon "utmanade" honom i detaljkunskaper om "sin" bil så stod han sig kort.
Det är inte tragiskt, bara löjligt för jag kan tänka mig att det är för att vinna populäritet och lite "se på mig"-känsla.
För egen del vore det sjukt kul att kunna presentera sin drömbil i tråden, men om man ändå inte har den så är det bara patetiskt i slutändan. Men vad kan man göra, påpeka  och gå vidare. Vi som lever i verkligheten vet ju vad som står i garaget, eller hur?

Krama varandra i trafiken

Henrik "Orientexpressen" Svensson

5 198 Inlägg
14 maj 2012
finns en lösning ,, att man får ange id siffrorna från ägarebeviset..

14 maj 2012
Riktigt patetiskt att ta åt sig äran för någon annans bil...

624 Inlägg
14 maj 2012
outa killen., och banna sedan honom!

who´s the man?

407 Inlägg
14 maj 2012
häng ut fanskapet bara...såna dom förstör för oss andra..

7 392 Inlägg
14 maj 2012
MrK skrev:
häng ut fanskapet bara...såna dom förstör för oss andra..

aldrig att man skulle ta åt sig kred för en bil som man inte är inblandad i, man vill ju vara stolt över det man byggt inte vad någon annan helt okänd har byggt

GM B-Body Nörd
370 Inlägg
14 maj 2012
Jag fattar inte varför dom som vet vilken bil det handlar om inte skriver det utan "skyddar" den personen? Är dom rädda att personen ska bli lesen? Eller vad är problemet mad
Senast redigerat av theBIGburner (14 maj 2012)

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08

22 Inlägg
14 maj 2012
Trådstartare
Nån av moderatorerna borde ha en del mtrl att jobba med vid det här laget.
Dom sköter säkert detta på bästa vis!

Sök