3656
Sök

Brusten framfjäder Volkswagen Polo -92?

23 Inlägg
13 maj 2012
Trådstartare
Tjena!

Undrar hur farligt det är att köra med en Volkswagen Polo -92 Coupé där en framfjäder brustit?

Vad kan hända?

Sen undrar jag, vad kostar det att köpa ny/ersätta?

Mvh Opelvemo

...has left the building...
4 474 Inlägg
13 maj 2012
Tja...Beror på var den brustit. Har den brustit på sista varvet så brukar det gå bra att åka vidare. Om en fjäder hoppar ur sin plats under körning så kan du säkert räkna ut vad som kan hända...Ledtråd: "Punktering".
Jag hade bytt fjädern om det inte bara är sista varvet, förutsatt att fjädern "sitter fast" när hjulet är upphissat. Du skall givetvis plocka bort den brustna biten!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

23 Inlägg
14 maj 2012
Trådstartare
dawwe skrev:
Tja...Beror på var den brustit. Har den brustit på sista varvet så brukar det gå bra att åka vidare. Om en fjäder hoppar ur sin plats under körning så kan du säkert räkna ut vad som kan hända...Ledtråd: "Punktering".
Jag hade bytt fjädern om det inte bara är sista varvet, förutsatt att fjädern "sitter fast" när hjulet är upphissat. Du skall givetvis plocka bort den brustna biten!

Tack Dawwe!

Får se när jag kollar på den idag hur illa det är. smile

Mvh Opelvemo

Sök