4210
Sök

Bakaxel byte på 240 vid v8 konvertering

155 Inlägg
13 maj 2012
Trådstartare
#1
undrar behöver man byta bakaxel lr räcker det med utväxlingen
och vart får man tag på utväxlingen i sånna fall och vad mer behövs göras vid ett sådant bygge tex empel bromsar

ska införskaffa en rover v8a iaf så det behöver inte vara nå värsting grejer till bakvangnen
helst bulta på mer lr mindre

5 089 Inlägg
13 maj 2012
#2
1031 axeln och ventilerade bromskivor fram med tillhörande ok brukar väll räcka för att göra besiktningmännen glada sålänge din motor inte överskrider domdära 15% effektökning.

\Lindgren

155 Inlägg
13 maj 2012
Trådstartare
#3
hadde tänkt att typ besikta bilen med en rover v8a så det krävs nog mer än det av sfro om den ska gå ingenom

5 089 Inlägg
13 maj 2012
#4
Ja ska du gå genom sfro får du väll bygga halva blen för att få den godkännd. Finns väll v8or du kan slänga i utan att blanda in sfro?

\Lindgren

155 Inlägg
13 maj 2012
Trådstartare
#5
typ vilken v8a?

1 319 Inlägg
14 maj 2012
#6
jimmy_boy skrev:
typ vilken v8a?

Rovers miiiinsta V8a

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

155 Inlägg
14 maj 2012
Trådstartare
#7
den på 3,5 liter

1 319 Inlägg
14 maj 2012
#8
jimmy_boy skrev:
den på 3,5 liter

Japp, här är en tråd som jag gjorde då jag själv hade planerna, men bensin är dyrt så jag gick åt andra hållet istället big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=122163

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

155 Inlägg
14 maj 2012
Trådstartare
#9
tack big_smile

5 111 Inlägg
14 maj 2012
#10
jimmy_boy skrev:
hadde tänkt att typ besikta bilen med en rover v8a så det krävs nog mer än det av sfro om den ska gå ingenom

220 hk och 275 Nm får du ha med 1031-axeln, de flesta roveråttor klarar det.



Sök