Har ALLTID velat ha ett offroadfordon.
Va inne på att bygga mig en baja eller en beachbuggy med hög markfrigång men så dök de upp en grej på blocket som fånga mitt intresse.
En syncrobuss :shock:
visst den e vattenskadad men de e alla våra bruksfordon med so who gives a F-K?
4wd VW! va e där o inte gilla?
Den SÅG fin ut. hörde mig för lite o fick reda på att de e bara o hugga för afrikanerna handlar upp rubb som stubb så när jag väl kommer loss är nog inte prisbilden den samma.
Ringde på annonsen o fick reda på att en holländare skulle komma o TITTA på den. Jovisst man åker till sverige för att TITTA?
Så jag trodde loppet va kört men snubben ringde mig o jag fick komma o hämta den för holländaren hade inte hört av sig. Visst han ringde säljaren ett par dagar senare o va fly-förbannad men de sket jag ju i :roll:
har nog lite bilder på när vi hämta den men dom blev tagna när de va mörk så så här ser den ut
De stod MOTIVLACKAD av amatör i annonsen. såg sen att den va lackad av fyra fulla studenter på mongoloidakademin :roll:
men vilken av våra projektbilar behåller sin orginalkulör? eller den som den hade när man handla den?
osv osv osv
bestämde mig redan från början att jag skulle göra klart buggyn innan jag la pengar på den. dock har den redan fått
en subaru EJ2,2 l motor.
med tillhörande elsystem.
för de eminenta priset -Du får den bara hämta den! -->bränslekostnaden alltså.
Sprang över ett rostfritt exemplar på skroten o norpade alla dörrarna. jag vet. jag skulle ju inte men dom va fria från knudor, rost o priset va bra så de gäller att passa på :roll:
Har också sprungit över ett par G60 flytande dubblekolvs ok som återfinns på bla audi 200 turboquattro eftersom jag läst mig till att org bromsarna suger o återigen once in a lifetime deal
och ett förtält som man klämmer på dropplisten
men utöver de har jag försökt att inte gå överbord men utgifter på den (förrän buggyn e klar iallafall
fast planen just nu är att få den besiktningsgodkänd med 8 säten med så mycke orginal som möjligt och med så små medel som möjligt.
men så ändå. jag borde ju kunna få jobba lite med den när jag har tid över och de inte ska kosta något?
så jag fick gjort ett litet ryck med bussen idag.
gjorde ett komptest och rev av startmotorn för att snegla på den.
kompet ligger mellan 8,5- 9 på alla cylindrar så även om den kanske e sledet så e de jämnsledet, så de måste väl vara bra ?
sen har jag ju sagt tidigare att startmotorn går tungt så in i h-e så efter att smort upp alla sladdar med (oxidlösare/elektroniksprej) och den fortfarande gick tungt så besluta jag mig för att riva ur den o kika på den helt enkelt.
bilden e tagen underifrån o upp ifall de ser kymit ut
men där uppe sitter den rackaren iallafall. fick lossa den bakre motorbalken o släppa ner motorn på en domkraft för att få frigjort tillräckligt med space för att dra startmotornmotorn först fram o ur kåpan o sen ner bredvid kylvätskeslangarna
ute o nere
fick ändå trycka o dra som ett m-o för att få loss den. Soppa tanken tog emot lite men de gick. Första tanken som slog mig när den väl trilla ner va dock -hjälp! hur ska jag få dit den igen haha.
så jag kollade kontakterna efter oxidation och allting såg faktiskt förvånansvärt friskt ut?
de enda som jag undrar lite över?
den o-isolerade kabel mellan solenoid och startmotorn i sig? Om den e ärgad och svart,? leder den ström sämre då?
En annan tanke som slog mig va att de kanske kunde va kolen?
Vinkelsliparna går ju osso lide hussit när dom e sledna.
Så jag plocka isär den (vilket va förvånansvärt lätt)konstatera att kolen va i kanonskick, skruva ihop den o satte tillbaka den på bussen efter att testat den löst hängade vid sidan.
Vill också inbilla mig att de faktiskt gick runt betydligt snabbare nu än innan. Fråga mig inte vilket av vad som resultera i vad bara, för de har jag ingen aning om.
Kolen kärva lite så alla 4 kanske inte låg emot? i kombo med att kablarna gilla elsmörja?
tänkte dock att den kanske inte ändå gick så fort som jag inbillar mig att den borde så jag besluta mig för att kolla batteriet. Hade ändå tramsat en del me o starta o köra startmotorn.
de står i instruktionerna att så fort batteriet e under 12,3 V ska man ladda. nu låg batteriet på 12,34 V men jag fick höra tt de SKA ligga på ca 14 om de e nyladdat så bör jag ladda de lite o prova igen? kanske snurrar de snabbare då??
Revirmärkning
Va inne på att bygga mig en baja eller en beachbuggy med hög markfrigång men så dök de upp en grej på blocket som fånga mitt intresse.
En syncrobuss :shock:
visst den e vattenskadad men de e alla våra bruksfordon med so who gives a F-K?
4wd VW! va e där o inte gilla?
Den SÅG fin ut. hörde mig för lite o fick reda på att de e bara o hugga för afrikanerna handlar upp rubb som stubb så när jag väl kommer loss är nog inte prisbilden den samma.
Ringde på annonsen o fick reda på att en holländare skulle komma o TITTA på den. Jovisst man åker till sverige för att TITTA?
Så jag trodde loppet va kört men snubben ringde mig o jag fick komma o hämta den för holländaren hade inte hört av sig. Visst han ringde säljaren ett par dagar senare o va fly-förbannad men de sket jag ju i :roll:
har nog lite bilder på när vi hämta den men dom blev tagna när de va mörk så så här ser den ut
De stod MOTIVLACKAD av amatör i annonsen. såg sen att den va lackad av fyra fulla studenter på mongoloidakademin :roll:
men vilken av våra projektbilar behåller sin orginalkulör? eller den som den hade när man handla den?
osv osv osv
bestämde mig redan från början att jag skulle göra klart buggyn innan jag la pengar på den. dock har den redan fått
en subaru EJ2,2 l motor.
med tillhörande elsystem.
för de eminenta priset -Du får den bara hämta den! -->bränslekostnaden alltså.
Sprang över ett rostfritt exemplar på skroten o norpade alla dörrarna. jag vet. jag skulle ju inte men dom va fria från knudor, rost o priset va bra så de gäller att passa på :roll:
Har också sprungit över ett par G60 flytande dubblekolvs ok som återfinns på bla audi 200 turboquattro eftersom jag läst mig till att org bromsarna suger o återigen once in a lifetime deal
och ett förtält som man klämmer på dropplisten
men utöver de har jag försökt att inte gå överbord men utgifter på den (förrän buggyn e klar iallafall
fast planen just nu är att få den besiktningsgodkänd med 8 säten med så mycke orginal som möjligt och med så små medel som möjligt.
men så ändå. jag borde ju kunna få jobba lite med den när jag har tid över och de inte ska kosta något?
så jag fick gjort ett litet ryck med bussen idag.
gjorde ett komptest och rev av startmotorn för att snegla på den.
kompet ligger mellan 8,5- 9 på alla cylindrar så även om den kanske e sledet så e de jämnsledet, så de måste väl vara bra ?
sen har jag ju sagt tidigare att startmotorn går tungt så in i h-e så efter att smort upp alla sladdar med (oxidlösare/elektroniksprej) och den fortfarande gick tungt så besluta jag mig för att riva ur den o kika på den helt enkelt.
bilden e tagen underifrån o upp ifall de ser kymit ut
men där uppe sitter den rackaren iallafall. fick lossa den bakre motorbalken o släppa ner motorn på en domkraft för att få frigjort tillräckligt med space för att dra startmotornmotorn först fram o ur kåpan o sen ner bredvid kylvätskeslangarna
ute o nere
fick ändå trycka o dra som ett m-o för att få loss den. Soppa tanken tog emot lite men de gick. Första tanken som slog mig när den väl trilla ner va dock -hjälp! hur ska jag få dit den igen haha.
så jag kollade kontakterna efter oxidation och allting såg faktiskt förvånansvärt friskt ut?
de enda som jag undrar lite över?
den o-isolerade kabel mellan solenoid och startmotorn i sig? Om den e ärgad och svart,? leder den ström sämre då?
En annan tanke som slog mig va att de kanske kunde va kolen?
Vinkelsliparna går ju osso lide hussit när dom e sledna.
Så jag plocka isär den (vilket va förvånansvärt lätt)konstatera att kolen va i kanonskick, skruva ihop den o satte tillbaka den på bussen efter att testat den löst hängade vid sidan.
Vill också inbilla mig att de faktiskt gick runt betydligt snabbare nu än innan. Fråga mig inte vilket av vad som resultera i vad bara, för de har jag ingen aning om.
Kolen kärva lite så alla 4 kanske inte låg emot? i kombo med att kablarna gilla elsmörja?
tänkte dock att den kanske inte ändå gick så fort som jag inbillar mig att den borde så jag besluta mig för att kolla batteriet. Hade ändå tramsat en del me o starta o köra startmotorn.
de står i instruktionerna att så fort batteriet e under 12,3 V ska man ladda. nu låg batteriet på 12,34 V men jag fick höra tt de SKA ligga på ca 14 om de e nyladdat så bör jag ladda de lite o prova igen? kanske snurrar de snabbare då??
Revirmärkning
0
0
0
0