3703
Sök

Köpråd mercedes eller bmw

Gödseldräng
4 529 Inlägg
17 maj 2012
#21
bilarna krånglar inte mer än några andra bilar
och oftast så är ju dom stora flaggskepen inte lika hårt körda av små finniga tonåringar me nytaget körkort så det är ju inte svårt och hitta ett fint exemplar.

visst alla lite lyxigare bilar har mycket elfinesser som kan krångla men det är en sak man får ta helt enkelt
vill man vara fin får man lida pin wink
har kört mercan o en manuell 540 dock ingen 7 serie men manuella 540in me trimbox fyfan villken go bil o köra riktigt rolig när man växlar ner o hör 8an arbeta.

dock så hade jag valt mercan. en mercedes är alltid en mercedes åker som en kung i den
men ingen direkt rolig bil att köra men inga problem o glida runt i 200+ o kännas som man kör i 100

skriver visst lite luddigt märker jag men skit samma wink

så hm BMWn om man gillar o busköra lite mer
mercan om man gillar o finglida

BMWn ligger runt 1.2 i snitt om man kör som folk
mercan ungefär samma lite mer pga automaten och något tyngre bil har jag för mig.

och inte direkt jätte dyrt med service och laga bilarna då det ändå finns en hel del beg delar till dom


AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
17 maj 2012
#22
Masquerade skrev:
OverBoosted skrev:
Jag är tyvärr alldels för trött för att motivera mitt svar.

Men en Manuell bmw 540 är vad du vill ha, Du kommer inte att gilla mercan.

Jag gillar båda bilarna skarpt. Men jag tror du blir gladast i en manuell 540. Helt olika bilar som används i olika aspekter.

Mercan är Fet glidar bil. Men du kommer aldrig ha något kul med den.

En manuell 540 är en bra kompromiss mellan en porsche och en rolce royce. Den är både rolig och lek ful och sportig. Samtidigt har är den fet och komfortabel.

S-klassen är bara fet och komfortabel.

Håller inte med. Kollade på S-klass av relevant årsmodell när jag skulle köpa min första bil, mer specifikt en S430. Nog för att den inte sportig per se, men den trycker på gott när man väl gasar på och är definitivt underhållande. Liknelsen med muskelbilskaraktär ligger nära till hands. Kombinationen komfort och kraft (300hk i S500, 279 i 4,3l) är en speciell känsla. Så sent som förra året kollade och provkörde jag även ett gäng Mercedes med 5l 8:an i och den har verkligen en trevlig karaktär; Kvick, responsiv och förtroendeingivande.

Personligen skulle jag också avråda från att köpa en manuell bil. I min mening drar en manuell låda alltid ned upplevelsen när man kör, särskilt i bilar som 7-serien och S-klass. En automatlåda som knappt märks av i vardagskörning är för mig alltid att föredra över att sitta och jobba med koppling och spak fram och tillbaks så fort man lämnar motorvägen eller hamnar i kö. Min förra bil var en sportig och relativt motorstark småbil med manuell låda, en konkurrent till Civic Type-R eller Golf GTI om man så vill, ändå har jag haft flera gånger roligare - och åkt bekvämare - i min CLK. Som det känns nu så kommer jag aldrig att gå tillbaks till manuell låda.

Jag håller dock inte med dig. har kört många sportigare bilar. M3, amg osv. Samt många s-klass. Sklass är en super skön bil att köra och åka och visst trycker den på med en stor motor. En rolce är också snabb rakt fram o på motorväg. S-klass är motorvägskryssare. Men körglädje finner du inte i en s4/500 Möjgligt vis i en s55amg. Men då skulle jag hellre ta en e55 i om jag ville ha körglädje.

Om en s430 känns som en muskelbil för dig så lär en manuell 540 kännas som en ferrari för dig

Avråda ifrån manuell i körglädje syfte? Hålla? Vad pratar du om? Att växla är ju körglädje i sig.

Du pratar om s430 och automat lådor skulle beteckna ordet körglädje? då har du nog förväxlat ordet med bekvämlighet eller komfortabelt. Jag respekterar dock fullt att du föredrar detta. Men en s430 med automat är så långt ifrån sportighet och kör glädje man kommer.


Bmw osv..

125 Inlägg
17 maj 2012
Trådstartare
#23
kalas nu känns det som jag börjar få svar på frågorna smile fortsätt om någon mer vill dela med sig


AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
17 maj 2012
#24
540 kommer vara billigare att äga för dig än en s500. Jag orkar inte motivera varför. Men så är det. S-klasserna krånglar en hel del. 540 är relativt stabila och det finns stor kunskap om dom.

Det är dessutom lättare att hitta ett fint exemplar utav 540 än s500. S-klasser har tyvärr stora problem med rost vilket kanske inte heller är så roligt. Vääääldigt svårt att hitta en rostfri. Det är även otroligt många elmojänger som strular i s-klassen så där får man räkna med reprationer. servie kostnader är också dyrare än 540.

540 är utan diskussion billigare att äga än s-klassen.

Dock. så finns det småfel på 540 som kan strula. Exmpel abs sensor och dylikt men detta går att fynda riktigt billigt.
Automatlådan är ganska känslig i 540 så man måste hitta en välskott som växlar mjukt och fint.
Manuell är klart ett mer skotsäkert alternativ då jag aldrig hört om en manuelllåda som rasat på en 540. Det drar dessutom AVSEVÄRT mindre bensin med den manuella lådan.


Bmw osv..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
17 maj 2012
#25
Det är förövrigt samma manuellaväxellåda i 540 som det är i Bmw m5 e39. Så det är väldigt skön och gedig sportig 6vxl låda. som är klart byggd för hårdare stryk än vad en 540 kan ge den.


Bmw osv..

125 Inlägg
17 maj 2012
Trådstartare
#26
okej jag får nog avstå från en mercedes orkar inte betala massa pengar på saker som ska gå sönder, jag vet att alla bilar har fel osv men känns som extra mycket på mercedes


535 Inlägg
17 maj 2012
#27
OverBoosted skrev:
Avråda ifrån manuell i körglädje syfte? Hålla? Vad pratar du om? Att växla är ju körglädje i sig.

Beror väl på vad man anser körglädje. När jag sätter mig i en manuell bil så får jag känslan fattigt och billigt, att ägaren snålade in på lådan. Otroligt drygt att växla, roligare att hålla båda händerna på ratten och koncentrera sig på körningen efter någon mindre väg.

Rattpaddlar å andra sidan kan vara riktigt roligt då det är grym känsla i dom!

Jag kommer nog aldrig mer köpa en bil med vanlig manuell låda.. Men men, som jag skrev i början. Körglädje skiljer för alla!


AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
17 maj 2012
#28
aha_100 skrev:
OverBoosted skrev:
Avråda ifrån manuell i körglädje syfte? Hålla? Vad pratar du om? Att växla är ju körglädje i sig.

Beror väl på vad man anser körglädje. När jag sätter mig i en manuell bil så får jag känslan fattigt och billigt, att ägaren snålade in på lådan. Otroligt drygt att växla, roligare att hålla båda händerna på ratten och koncentrera sig på körningen efter någon mindre väg.

Rattpaddlar å andra sidan kan vara riktigt roligt då det är grym känsla i dom!

Jag kommer nog aldrig mer köpa en bil med vanlig manuell låda.. Men men, som jag skrev i början. Körglädje skiljer för alla!

I en mercedes  så är det fattigt och billigt. Men i en reiäl sportbil så ska det ju vara manuell låda. Jag föredrar spaklåda framför "flippy padels" sen är det ju lite skillnad att sätta sig en fiat panda med en svampig växellåda. och bmw 540 med manuell 6vxl låda byggd för en 480hk v8.


Bmw osv..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
17 maj 2012
#29
mellander90 skrev:
okej jag får nog avstå från en mercedes orkar inte betala massa pengar på saker som ska gå sönder, jag vet att alla bilar har fel osv men känns som extra mycket på mercedes

Mercedes är också väldigt mycket bil. Men jag tror blir nöjdast både eknomiskt och i rolighetsfaktorn att köpa dig en 540.

Anledning till att s-klass har så många grejer som kan strula är just för att den har så mycket fler grejer än en normal bil har. Dom har allt. Tyvärr bidrar detta med mer reprationer också. speciellt när dom har en massa år och mil på nacken. grejerna håller inte i evigheter.

Men som jag sagt tidigare. jag gillar båda bilarna. Men jag rekommenderar dig en 540 i de flesta aspekter.

Jag skulle dock gärna ha en manuell 540 och en s500 i garaget.


Bmw osv..

Aldrig nöjd
804 Inlägg
17 maj 2012
#30
OverBoosted skrev:
Jag håller dock inte med dig. har kört många sportigare bilar. M3, amg osv. Samt många s-klass. Sklass är en super skön bil att köra och åka och visst trycker den på med en stor motor. En rolce är också snabb rakt fram o på motorväg. S-klass är motorvägskryssare. Men körglädje finner du inte i en s4/500 Möjgligt vis i en s55amg. Men då skulle jag hellre ta en e55 i om jag ville ha körglädje.
Om en s430 känns som en muskelbil för dig så lär en manuell 540 kännas som en ferrari för dig
Avråda ifrån manuell i körglädje syfte? Hålla? Vad pratar du om? Att växla är ju körglädje i sig.
Du pratar om s430 och automat lådor skulle beteckna ordet körglädje? då har du nog förväxlat ordet med bekvämlighet eller komfortabelt. Jag respekterar dock fullt att du föredrar detta. Men en s430 med automat är så långt ifrån sportighet och kör glädje man kommer.

Här var man snabb med att felcitera. Jag skrev att liknelsen inte låg långt borta, inte att det var en fullt lämplig beskrivning av karaktären. Jag finner dock stor körglädje i kombinationen komfort och kraft, det gjorde även Teknikens värld som beskrev S-klassen med ”Fantastisk körglädje”.

Att du definierar körglädje med att växla upplever jag som märkligt. Det förhöjer inte glädjen på något sätt utan är bara en källa för irritation som drar ned helheten. Det är dessutom en större risk för problem i och med att du orimligen kan veta hur tidigare ägare kört och behandlat lådan. En automatlåda passar bättre i vardagen och är trevligare att köra, de hundradelar du tappar mot att växla själv är inte i närheten av komforten du vinner när du kör utanför motorväg eller i kö. Det är för övrigt ganska intressant att de flesta av dagens supersportbilar endast levereras med automatlåda, om körglädjen sitter i att rycka i en spak.

OverBoosted skrev:
540 kommer vara billigare att äga för dig än en s500. Jag orkar inte motivera varför. Men så är det. S-klasserna krånglar en hel del. 540 är relativt stabila och det finns stor kunskap om dom.
Det är dessutom lättare att hitta ett fint exemplar utav 540 än s500. S-klasser har tyvärr stora problem med rost vilket kanske inte heller är så roligt. Vääääldigt svårt att hitta en rostfri. Det är även otroligt många elmojänger som strular i s-klassen så där får man räkna med reprationer. servie kostnader är också dyrare än 540.
540 är utan diskussion billigare att äga än s-klassen.
Dock. så finns det småfel på 540 som kan strula. Exmpel abs sensor och dylikt men detta går att fynda riktigt billigt.
Automatlådan är ganska känslig i 540 så man måste hitta en välskott som växlar mjukt och fint.
Manuell är klart ett mer skotsäkert alternativ då jag aldrig hört om en manuelllåda som rasat på en 540. Det drar dessutom AVSEVÄRT mindre bensin med den manuella lådan.

Du ”orkar inte” motivera ett påstående som ofta väger in ganska mycket vid bilköp? För mig framstår det snarare som att du påstår någonting du inte har belägg för. Statistiken talar för fler modellrelaterade fel på 5-serien, en bil som dessutom har ägts av fler ungdomar och ofta är svåra att hitta i fint skick. Jag vågar därför istället påstå motsatsen. S-klass är en flaggskeppsmodell som är byggd för att hålla, även om reservdelar och service kan kosta mer så innebär färre verkstadsbesök en lägre kostnad i längden.

Din uppfattning om rostproblem antar jag grundar sig i E-klassen, vilken inte ens den lever upp till sitt överdrivet dåliga rykte. När jag själv kollade på S-klass så var mitt största problem att hitta en svensksåld, inte att hitta en rostfri. Mercedes rostar knappast mer än den tidens BMW och även om den förstnämnda har ett sämre rykte så ser man betydligt fler BMW:s med sönderrostade skärmar och bakluckor än vad man ser Mercedes.

Jag har själv en Mercedes från åren då ryktet om att ”alla Mercedes rostar” började blåsas ur proportion. Efter ett års problemfritt ägande och en svensk vinter så har jag fortfarande inte stött på en överkänslighet mot rost. Oavsett märke så räcker det med att laga stenskott och tvätta bilen regelbundet för att undvika rosten och hittar man en nu 11-12 år gammal bil utan rost så ser jag den åldern som ett ganska gott bevis på att den står emot rost ganska bra.

Livet är för kort för att äga Volvo.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
17 maj 2012
#31
Masquerade skrev:
OverBoosted skrev:
Jag håller dock inte med dig. har kört många sportigare bilar. M3, amg osv. Samt många s-klass. Sklass är en super skön bil att köra och åka och visst trycker den på med en stor motor. En rolce är också snabb rakt fram o på motorväg. S-klass är motorvägskryssare. Men körglädje finner du inte i en s4/500 Möjgligt vis i en s55amg. Men då skulle jag hellre ta en e55 i om jag ville ha körglädje.
Om en s430 känns som en muskelbil för dig så lär en manuell 540 kännas som en ferrari för dig
Avråda ifrån manuell i körglädje syfte? Hålla? Vad pratar du om? Att växla är ju körglädje i sig.
Du pratar om s430 och automat lådor skulle beteckna ordet körglädje? då har du nog förväxlat ordet med bekvämlighet eller komfortabelt. Jag respekterar dock fullt att du föredrar detta. Men en s430 med automat är så långt ifrån sportighet och kör glädje man kommer.

Här var man snabb med att felcitera. Jag skrev att liknelsen inte låg långt borta, inte att det var en fullt lämplig beskrivning av karaktären. Jag finner dock stor körglädje i kombinationen komfort och kraft, det gjorde även Teknikens värld som beskrev S-klassen med ”Fantastisk körglädje”.

Att du definierar körglädje med att växla upplever jag som märkligt. Det förhöjer inte glädjen på något sätt utan är bara en källa för irritation som drar ned helheten. Det är dessutom en större risk för problem i och med att du orimligen kan veta hur tidigare ägare kört och behandlat lådan. En automatlåda passar bättre i vardagen och är trevligare att köra, de hundradelar du tappar mot att växla själv är inte i närheten av komforten du vinner när du kör utanför motorväg eller i kö. Det är för övrigt ganska intressant att de flesta av dagens supersportbilar endast levereras med automatlåda, om körglädjen sitter i att rycka i en spak.

OverBoosted skrev:
540 kommer vara billigare att äga för dig än en s500. Jag orkar inte motivera varför. Men så är det. S-klasserna krånglar en hel del. 540 är relativt stabila och det finns stor kunskap om dom.
Det är dessutom lättare att hitta ett fint exemplar utav 540 än s500. S-klasser har tyvärr stora problem med rost vilket kanske inte heller är så roligt. Vääääldigt svårt att hitta en rostfri. Det är även otroligt många elmojänger som strular i s-klassen så där får man räkna med reprationer. servie kostnader är också dyrare än 540.
540 är utan diskussion billigare att äga än s-klassen.
Dock. så finns det småfel på 540 som kan strula. Exmpel abs sensor och dylikt men detta går att fynda riktigt billigt.
Automatlådan är ganska känslig i 540 så man måste hitta en välskott som växlar mjukt och fint.
Manuell är klart ett mer skotsäkert alternativ då jag aldrig hört om en manuelllåda som rasat på en 540. Det drar dessutom AVSEVÄRT mindre bensin med den manuella lådan.

Du ”orkar inte” motivera ett påstående som ofta väger in ganska mycket vid bilköp? För mig framstår det snarare som att du påstår någonting du inte har belägg för. Statistiken talar för fler modellrelaterade fel på 5-serien, en bil som dessutom har ägts av fler ungdomar och ofta är svåra att hitta i fint skick. Jag vågar därför istället påstå motsatsen. S-klass är en flaggskeppsmodell som är byggd för att hålla, även om reservdelar och service kan kosta mer så innebär färre verkstadsbesök en lägre kostnad i längden.

Din uppfattning om rostproblem antar jag grundar sig i E-klassen, vilken inte ens den lever upp till sitt överdrivet dåliga rykte. När jag själv kollade på S-klass så var mitt största problem att hitta en svensksåld, inte att hitta en rostfri. Mercedes rostar knappast mer än den tidens BMW och även om den förstnämnda har ett sämre rykte så ser man betydligt fler BMW:s med sönderrostade skärmar och bakluckor än vad man ser Mercedes.

Jag har själv en Mercedes från åren då ryktet om att ”alla Mercedes rostar” började blåsas ur proportion. Efter ett års problemfritt ägande och en svensk vinter så har jag fortfarande inte stött på en överkänslighet mot rost. Oavsett märke så räcker det med att laga stenskott och tvätta bilen regelbundet för att undvika rosten och hittar man en nu 11-12 år gammal bil utan rost så ser jag den åldern som ett ganska gott bevis på att den står emot rost ganska bra.

Jag orkar inte motivera för jag vet att jag har rätt och är lat på att skriva.

Mercedes lider utav rostproblem från denna årgång både på w210 och w220. jag har sett många skräckexemplar, Visst hade bmw också sina rostbekymmer på E39, men långt ifrån så stora som lacken på mercedes bilarna från denna tid.

S-klass har stora problem med elfel,rost och fjädring. Dessa är väldigt dyra att åtgärda-
Bmw e39 har också några standard fel. Men dom är avsevärt billigare att reparera.

Jag behöver inte försvara mig med tusen ord. för jag vet för mig själv att jag har rätt. Har inget behova att bevisa dig på något sätt. då jag struntar i vad du tror och tycker. Jag älskar både Mercedes och Bmw och har ägt flertalet utav ovannämnda modeller och pratar utifrån erfarenheter.


Bmw osv..

Aldrig nöjd
804 Inlägg
17 maj 2012
#32
OverBoosted skrev:
Jag orkar inte motivera för jag vet att jag har rätt och är lat på att skriva.

Mercedes lider utav rostproblem från denna årgång både på w210 och w220. jag har sett många skräckexemplar, Visst hade bmw också sina rostbekymmer på E39, men långt ifrån så stora som lacken på mercedes bilarna från denna tid.

S-klass har stora problem med elfel,rost och fjädring. Dessa är väldigt dyra att åtgärda-
Bmw e39 har också några standard fel. Men dom är avsevärt billigare att reparera.

Jag behöver inte försvara mig med tusen ord. för jag vet för mig själv att jag har rätt. Har inget behova att bevisa dig på något sätt. då jag struntar i vad du tror och tycker. Jag älskar både Mercedes och Bmw och har ägt flertalet utav ovannämnda modeller och pratar utifrån erfarenheter.

Har du inte för avsikt att upplysa trådskaparen om problem du har belägg för, då kan du lika gärna strunta i att skriva. Det går att skriva precis vad som helst med argumentet "jag vet att jag har rätt", men det leder snarare till en trollstämpel än att faktiskt tillföra någonting i tråden.

Livet är för kort för att äga Volvo.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
17 maj 2012
#33
Masquerade skrev:
OverBoosted skrev:
Jag orkar inte motivera för jag vet att jag har rätt och är lat på att skriva.

Mercedes lider utav rostproblem från denna årgång både på w210 och w220. jag har sett många skräckexemplar, Visst hade bmw också sina rostbekymmer på E39, men långt ifrån så stora som lacken på mercedes bilarna från denna tid.

S-klass har stora problem med elfel,rost och fjädring. Dessa är väldigt dyra att åtgärda-
Bmw e39 har också några standard fel. Men dom är avsevärt billigare att reparera.

Jag behöver inte försvara mig med tusen ord. för jag vet för mig själv att jag har rätt. Har inget behova att bevisa dig på något sätt. då jag struntar i vad du tror och tycker. Jag älskar både Mercedes och Bmw och har ägt flertalet utav ovannämnda modeller och pratar utifrån erfarenheter.

Har du inte för avsikt att upplysa trådskaparen om problem du har belägg för, då kan du lika gärna strunta i att skriva. Det går att skriva precis vad som helst med argumentet "jag vet att jag har rätt", men det leder snarare till en trollstämpel än att faktiskt tillföra någonting i tråden.

Det jag vill göra är att ge trådskaperen goda råd om sitt framtida bilköp och det är vad jag har gjort. Men att sitta och överbevisa mercedes fantaster på ren fakta som det flesta med lite koll på gammla tysk fin bilar vet om har jag bättre för mig än att göra.


Bmw osv..

125 Inlägg
17 maj 2012
Trådstartare
#34
tackar för svar smile men som sagt ngn som vet vad det kostar att chippa en bmw? och vart kan man göra det? jag undrar oxå vart man kan chippa mercedesen? och kostnad? tack smile


Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 maj 2012
#35
Jag tycker det är lite knepigt att sitta och jämföra BMW och Mercedes så som görs här, det är svårt att påstå annat än att dom är byggda med en väldigt lik filosofi och att bägge är bra bilar? Jag vågar dock påstå att BMW i det här fallet har en större chans att bli pålitligare, och det har endast att göra med att både E39 och E38 inte är i närheten av lika avancerade som W220.

Som ett exempel tog Mercedes bort, inte lade till utan tog bort, 600 funktioner när dom uppdaterade W220. Funktioner som Mercedes menade att ingen skulle sakna, och det tror jag ingen gör heller för inte märker man någon markant skillnad mellan en S-klass före och efter facelift?

Besiktningsresultat hade jag enligt mina tidigare inlägg inte dragit några slutsatser ifrån, en större andel modellrelaterade fel kan lika väl tolkas som en mindre andel ägarrelaterade fel till exempel? Det känns inte pålitligt helt enkelt, och med tanke på hur nöjda BMW-ägare är i undersökning efter undersökning tror jag inte man behöver förvänta sig någon skitbil. Detsamma gäller Mercedes.

När det gäller rost beror Mercedes problem på felaktigt tillverkade kanter och falsning utav plåten och att man använde en uppsättning verktyg för länge i produktionen. Galvaniseringen (Rostskyddet) får helt enkelt inte ordentligt med fäste om man gör vilket i längden innebär en risk för rost precis vad som helst på bilen.
Om man vårdar bilen väl eller inte är alltså inte direkt kopplat till om bilen rostar eller inte, även om det självklart inte blir bättre av att man struntar i underhållet, utan underhåll i kombination med att man har tur att få en bil där galvaniseringen fäst så bra som möjligt är förmodligen svaret på varför några exemplar klarat sig undan.

BMW i sin tur har inget så övergripande problem utan här (E39) är det skarvarna i nederkant av dörrar och bakluckan som har en stor risk att drabbas av rost. Dessa kanter är nämligen tätade med ett kitt, och så långt är allt väl, men på E39 riskerar detta kittet att spricka med åldern vilket innebär att fukten i dörren tränger in i kittet och når den oskyddade plåten under. Det bästa sättet att undvika rost är faktiskt att vårda bilen, att hålla dörrarna rena i nederkant och se till att hålen för avrinningen i dörren inte täpps igen. Det är precis som på Mercedes ingen garanti mot rost, men det ökar chansen för att bilen klarar sig.

När det gäller chiptrim så tror jag inte det är lönt på varken 540i, 740i eller S500. Alla tre använder sig utav sugmotorer så du betalar helt enkelt dyrt för en minimal effektökning som du förmodligen inte märker. Dessutom minskar trim på motorns marginaler, det kan alltså skrivas om till att du betalar dyrt för en skillnad du inte märker som dessutom ökar slitaget på bilen...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

BMW Fanatiker
191 Inlägg
17 maj 2012
#36
Att chippa en sugis är >enligt mig< rätt meningslöst, kostnaden rättfärdigar inte de extra hästarna/vridet.

När det gäller priser etc. så skulle jag tipsa dig om Google, borde inte ta många minuter att hitta flera firmor som kan göra det åt dig.


125 Inlägg
17 maj 2012
Trådstartare
#37
tänker på fartspärren osv som kombineras med chip? om jag inte är helt fel ute


SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
17 maj 2012
#38
Ja på 540 kan man ta bort fartspärren genom chip, mappning eller bara plugga in en dator i bilen och ta bort de.
Men hur ofta behöver du köra fortare är 250km/hsmile?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

2 401 Inlägg
18 maj 2012
#39
marwin_of_sweden skrev:
Ja på 540 kan man ta bort fartspärren genom chip, mappning eller bara plugga in en dator i bilen och ta bort de.
Men hur ofta behöver du köra fortare är 250km/hsmile?

Vet inte hur det är med 540 men på min chefs förra 740 så sjönk soppaförbrukningen rejält efter chipningen så det kan vara en anledning till att chipa smile


535 Inlägg
18 maj 2012
#40
marwin_of_sweden skrev:
Men hur ofta behöver du köra fortare är 250km/hsmile?

Dom gångerna man behöver det så är det jäkligt störande att det tar stopp tongue



Sök