3562
Sök

Takantenn kabeln vart drar man den normalt? Saab900ng

658 Inlägg
16 maj 2012
Trådstartare
Sitter en takantenn på min 900ng lite lägre bak en bit från bakluckan bara, men frågan är vart brukar man dra ner antenn kabeln nånstans och vart hittar jag den? Tänkte byta stereo inom kort o hade hellre använt den istället för den fula elantennen som far upp o ner till slut fastnar den väl i alla fall. Men vart hittar jag kabeln måntro?

Servicetekniker
160 Inlägg
16 maj 2012
Jag drog ner i C-stolpen och anslöt mig till antennsladden som gick till elantennen. Funkar kalasbra. Original tror jag den kommer från höger sida men elantennen sitter ju på vänstersidan så dra ner den där.

Mvh Alexander

OG9-3 2.0T Sport Edition

Servicetekniker
160 Inlägg
16 maj 2012
Man ska helst inte.. Men du får skarva på en liten bit som räcker upp till taket.

Du vet att antennen inte är en attrapp? Är tydligen ganska vanligt att den är det.

OG9-3 2.0T Sport Edition

658 Inlägg
16 maj 2012
Trådstartare
AEracing skrev:
Man ska helst inte.. Men du får skarva på en liten bit som räcker upp till taket.

Du vet att antennen inte är en attrapp? Är tydligen ganska vanligt att den är det.

Ägaren sa bara att det är ditskruvad en antenn men inte kopplad, men vet inte vart den e dragen... vart brukar man dra kabeln nånstans den måste ju ligga n¨nstans i sånna fall

Sök