5 oktober 2012
Trådstartare
svarar på Rovers fråga med ett nytt inlägg istället eftersom jag redan tänkt att ta upp ämnet.
"Rover: Var sa du att du beställde huven o skärmarna?"
Jag beställde från Aerokit.net mycket grejer till bra pris.. trevlig personal med till en början, men var VÄLDIGT noga med att säga att du ska ha en DAP leverans och sedan banka in det i dom innan du betalar.
Jag bad specifikt om DAP (till dörren, allt ordnat utom tull och sånt lull-lulls) när jag lämnade ordern, det kostade mig 600$. Trots detta skrev dom det ändå som en THC (till terminalen) dom skyllde det på ett missförstånd mellan dem och företaget som kalkylerade försändning åt dem. Dom vägra att hålla sitt ord och jag fick betala dem 250$ igen för att ändra det till en DAP.
Dock så vart det yttligare ett "missförstånd" mina 250$ gick till att boka en transport som jag redan hade betala för när jag gjorde orderbeställningen alltså ingå i dom 600$. (Jag tyckte själv att 600$ lät lite för att frakta från usa till Sverige med alla lokala avgifter och dylik, men dom hävdade att det berodde på att dom var ett stort företag som samarbetar med ett stort företag och fraktar mycket via dem..)
Men nu skulle iaf alla avgifter vara klara, sa dom för en andra gången.. dock visade det sig bara vara till min dörr + 2st andra avgifter, alltså återstod nästan alla lokala avgifter (2500kr) dessutom tull och moms som jag iof visste att jag skulle betala sedan innan..
Jag ringer tillbaka dit för sjuttioelfte gången och börjar bli relativt pisst för allt krångel, lov ord och det faktum att jag gjorde beställningen 27/6 och har fortfarande inte fått dem i september när det skulle ta 4-6veckor.
När jag väl får tag i dem och säger att det inte alls ändrat till det jag specifikt bad dem om och betalade för, så vägrar dom att ändra det för att dom hävdar att dem redan gjort det. Diskunionen fortsätter i ca 20 min om att jag anser att dom borde ta sitt ansvar för sina kunder och sina lovord, det slutar med att dom slänger på luren i örat på mig och numera inte svarar när jag ringer upp..
Det skulle bli väldigt mycket billigare än i Sverige var tanken, vilket är en vanlig tanke när man importerar men det sälla blir det.. här är ännu ett fall där det vart lika dyrt, fast det skulle varit billigare. Fick alltså betala nästan alla frakt avgifter dubbelt upp. Vart X-antal, ca 5000+ dyrare än vad de skulle vart, utan tull och moms.
Som tur var, var huvens passform vääldigt bra och hoppas på att framskärmarna är lika bra.
men som sagt dom var väldigt trevliga och hjälpsamma så länge man inte ställde några jobbig och motstridiga frågor.
peace