Tjenare undrar om något vet om man kan få ner bränsleförbrukningen på en audi 100 2,3a? Vet att mycket sådant inte är möjligt då motorn är gjord för att dra lite mer soppa men är det någon som har något tips får ni gärna höra av er
Den drar (enligt boken) 0,98 blandad å när jag kör så verkar detta stämma skapligt bra medan farsan säger att han kör på 0,7 vilket jag känner är rätt omöjligt med hans körsätt
Den drar (enligt boken) 0,98 blandad å när jag kör så verkar detta stämma skapligt bra medan farsan säger att han kör på 0,7 vilket jag känner är rätt omöjligt med hans körsätt
ja du 0,7 låter helt otroligt om han inte är världsmästare på eco driving och byter motor under tiden han kör
Finns en Audi Coupé med samma motor, där han stoppat dit Nira eftermarknadssprut. På så sätt har han fått ner förbrukningen rejält + att han ökade effekten rätt skapligt med. (Enligt ägaren.)
Finns en Audi Coupé med samma motor, där han stoppat dit Nira eftermarknadssprut. På så sätt har han fått ner förbrukningen rejält + att han ökade effekten rätt skapligt med. (Enligt ägaren.)
okey vet du var man får tag på ett sådant insprut å vad de kan kosta?
okey vet du var man får tag på ett sådant insprut å vad de kan kosta?
Hur kör din far då? Du nämnde i tidigare inlägg att bilen drar 0,7 med hans körning och den är annorlunda jämt imot din. Du kanske "segdrar" den för mycket och borde gasa upp den i hastighet lite snabbare. Tex drar min a4 1,8t med 200hk under litern när jag kör hemma (max 4mil rakt av) men då är jag ganska tung på gasen också. Den drog mer när farsan hade bilen och han brukar köra segt upp i fart osv
Men shit, det var ju en bluemotion. Jag trodde det var en vanlig passat, han hade ju bara tjänat ca 1dl/mil.
Och en 20 år gammal K-jet motor förtjänar nog inte riktigt Bluemotion-stämpeln om man säger så. Jag tror dom snarare ljög rakt ur fabriken, eller avrundade neråt iaf.