3722
Sök

Letar efter Clips som siter i ljulhus med mera

8 Inlägg
20 maj 2012
Trådstartare
Hej...

Någon som vet vart man kan köpa clips biligt ska bytta ut dom som sitter under och i fronten på min EVO 8... Köpa orginal är inte lönt å tänka på då dom är alldeles för dyra... Kom med alla förslag finns nog andra som med är intreserade av att spara pengar....

Storlek på clips jag letar efter är 7mm och 8mm som jag tror det ska vara på bilen på olika ställen...

604 Inlägg
20 maj 2012
Bild?

Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!

Forummoderator
26 351 Inlägg
20 maj 2012
Vänta nu..du har köpt dig en EVO, men du vill snåla in på clips som förmodligen kostar några tior?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

8 Inlägg
20 maj 2012
Trådstartare
Mack skrev:
Vänta nu..du har köpt dig en EVO, men du vill snåla in på clips som förmodligen kostar några tior?

Varför ska man behöva betala mer än nödvändigt för dom om dom går å köpa biligare och göra samma nytta..

Forummoderator
26 351 Inlägg
20 maj 2012
EVO8Mats skrev:
Mack skrev:

Varför ska man behöva betala mer än nödvändigt för dom om dom går å köpa biligare och göra samma nytta..

Självklart kan man köra den "snåla" vägen, men det jag blev förvånad över är att en har köpt något "dyrt" för att man har ansett att man har råd, och så ska man snåla in på nåt litet som clips, som för den delen ändå inte är några dyra saker från första början?
Förstår du mina tankegångar?

8 Inlägg
20 maj 2012
Trådstartare
Mack skrev:
EVO8Mats skrev:
Mack skrev:

Självklart kan man köra den "snåla" vägen, men det jag blev förvånad över är att en har köpt något "dyrt" för att man har ansett att man har råd, och så ska man snåla in på nåt litet som clips, som för den delen ändå inte är några dyra saker från första början?

Jag förstår men jag ska inte bytta en eller 5 utan 20 till 40 stycken då det har varit idioter å pillat på dom innan och är nästan omöjliga att få väk utan å paja dom...

Forummoderator
26 351 Inlägg
20 maj 2012
EVO8Mats skrev:
Mack skrev:
EVO8Mats skrev:

Jag förstår men jag ska inte bytta en eller 5 utan 20 till 40 stycken då det har varit idioter å pillat på dom innan och är nästan omöjliga att få väk utan å paja dom...

Jajo, men har du kollat hos någon Mitsubishi-handlare, vad en påse kan kosta?
Du kan ju inte vara ensam om att behöva clips, och såna småprylar kan ju inte vara dyra?

1 948 Inlägg
21 maj 2012
Clips brukar ALDRIG vara någon universal storlek på tyvärr...

Så du får bita i det sura äpplet och köpa orginal... ser visserligen inte att du kan hitta några billigare då jag inte vet någon biltillverkar som tar mer betalt för clips än vad som är skäligt...

8 Inlägg
21 maj 2012
Trådstartare
Mack skrev:
EVO8Mats skrev:
Mack skrev:

Jajo, men har du kollat hos någon Mitsubishi-handlare, vad en påse kan kosta?
Du kan ju inte vara ensam om att behöva clips, och såna småprylar kan ju inte vara dyra?

JRM RACING säljer orginal delar till EVO och där tar dom för clipsen 33kr så jag har inte kollat hos Mitsubishi-handlare då jag tror dom är dyrare eller samma pris... så har jag försökt å kolla runt lite då det kan vara biligare samma sak fast med annart bil märken men jag hittar inget så jag prova här ifall någon hade hittat ett bra ställe som var biligt på... .

4 767 Inlägg
21 maj 2012
Kan du lösa bild på hur clipsen ska se ut?
Vilken storlek på hålet ska dom passa i?

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

8 Inlägg
21 maj 2012
Trådstartare
baltis skrev:
Clips brukar ALDRIG vara någon universal storlek på tyvärr...

Så du får bita i det sura äpplet och köpa orginal... ser visserligen inte att du kan hitta några billigare då jag inte vet någon biltillverkar som tar mer betalt för clips än vad som är skäligt...

Jag köpte några clips på mercedes men dom passade bara ute i ljulhuset och inte under och i fronten och dom kostade bara 14kr och det är en mycket stor skillnad från vad dom tar orginal på 33kr... så jag tycker det borde gå å få tag på till bättre pris men frågan är vart och vilken märke man kan hitta som har den storleken...

8 Inlägg
21 maj 2012
Trådstartare
Erick skrev:
Kan du lösa bild på hur clipsen ska se ut?
Vilken storlek på hålet ska dom passa i?

storleken är 8mm/ 19,5mm och ska vara lätta att sätta dit och ta bort... bild på dom kan jag inte fixa då jag jobbar långt iväg på vardagarna och glömde ta bild när jag var i garaget innan...

4 767 Inlägg
21 maj 2012
Ska fixa bild imorgon på den sortens clips jag slänger hundratals av dagligen så får vi se om dom kan passa för dej smile

8 Inlägg
21 maj 2012
Trådstartare
Erick skrev:
Ska fixa bild imorgon på den sortens clips jag slänger hundratals av dagligen så får vi se om dom kan passa för dej smile

Ok smile

4 767 Inlägg
23 maj 2012
https://www1.garaget.org/gallery/images/1/53/53-96ee0956d69ad7945798718a8e74e914.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/53/53-46c3a850ba5376e4339cd55d112837e5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/53/53-9dc2f26077ec1d4eeaf52ce80b22771d.jpg

Sånna här ploppar kan du få av mej hur många du vill, dom passar i 8mm hål.

604 Inlägg
23 maj 2012

4 767 Inlägg
23 maj 2012

Hehe får börja spara åt dej då, har nog bara typ 100 st liggandes, slänger alla nya som kommer hela tiden.. smile

604 Inlägg
23 maj 2012
Erick skrev:

Hehe får börja spara åt dej då, har nog bara typ 100 st liggandes, slänger alla nya som kommer hela tiden.. smile

Tror du hittat ditt nya extraknäck. Tar gärna 300=samma antal svenska enkronor

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
23 maj 2012
Hjulhus ...

C H E V R O L E T <3

8 Inlägg
23 maj 2012
Trådstartare

Dom ser ju hellt ok ut...  sänd ett meddelande till mig om hur du vill göra upp med dom å så och hur många....

Sök