opelvemo skrev:
Kul grej bara att det läkte efter en sladdtur
hållaren som håller i lagrena på 5:ans drev är i plast och när lådan inte har tillräckligt med olja går lagret varmt och smälter
när sedan drevet börjar följa med så slutar lagret att snurra och plasten stelnar och går trögt
tills man tex som dig skiter i alla varningar och kör vidare
utan olja i lådan
tillslut försvinner plasten eller rättare sagt den rinner bort från lagret
när du minst anar så kommer lagert skära ihop pga oljebrist
och då kommer lagret vrida sig ur drevete tryckas mot väggen på lådan som skiljer 1-4:ans drev från 5:ans drev och sen kommer hela axeln vara helt utan lagring eftersom lagret sitter i gaveln mellan 1-4 och 5:ans drev
sen blir du stånde
istället för att byta lagret som kostar under 200kr och tar1-2timmar att byta +2liter växelådasolja
men alla prioriterar olika
är helt säker på det jag skriver då jag för mindre än 1månad sen bytte just det lagret pga missljud efter jag kört bilen 17mil och oljan då läckt ur lådan och lagret gått varmt och lagrets hållare smälte
men jag lät bli att köra utan körde den på transport till polarns företag och bytte lagret
en ny låda kostar massor av pengar tror jag fick ett kostnadsförlag på 13 eller 17K för en utbytes nyrenverad beg lådor finns knappt att uppbringa och mest troligen är dom redan skrot då