4013
Sök

Hur många hästkrafter kommer denna setup ge ungefär?

18 Inlägg
20 maj 2012
Trådstartare
#1
Tjena tänkt trimma min 940 ltt en aning och undra ungefär hur mycket effekt jag kommer få ut ur denna setupen:

KLRacing Trimchip (bränsle och tändchipp med guldbox)
KLRacing Kamaxel )gjord för större turbos men tänkt köra original turbo till en början)
KLRacing Intercooler
KLRacing Gröna 465cc spridare
3" DP + Avgassystem
KLRacing wastegateklocka
531 topp (eller ska man porta en 530?)
0.8 - 1.3 Ladd

Vad tror ni detta kan ge? smile
MVH

12 086 Inlägg
20 maj 2012
#2
200hk

Och en trimkam är väl att kasta pengar i sjön, köp en Vkam för kaffepengar och lägg resten på en ny turbo.

18 Inlägg
20 maj 2012
Trådstartare
#3
Germax skrev:
200hk

Och en trimkam är väl att kasta pengar i sjön, köp en Vkam för kaffepengar och lägg resten på en ny turbo.

Okej inte mer? yikes trodde detta skulle ge närmare 250-300 iallfall hmm ska jag ha vx eller vx3 kam?

One Man Clan
4 287 Inlägg
20 maj 2012
#4
coolstorybro skrev:
Germax skrev:
200hk

Och en trimkam är väl att kasta pengar i sjön, köp en Vkam för kaffepengar och lägg resten på en ny turbo.

Okej inte mer? yikes trodde detta skulle ge närmare 250-300 iallfall hmm ska jag ha vx eller vx3 kam?

din orginal turbo är de som bromsar mest, byter du ut turbon så plockar du 250 häst med bara chip, v-kamaxel...

spelar ingen roll om du har större avgasystem eller annan intercooler osv, turbon orkar inte pumpar mer luft för de tyvärr :p

orginal toppen orkar också mer än 250 hästar.


18 Inlägg
20 maj 2012
Trådstartare
#5
Okej tack så mycket smile då får turbo bli lite mer prio då smile
Xuri skrev:
coolstorybro skrev:
Germax skrev:
200hk

Och en trimkam är väl att kasta pengar i sjön, köp en Vkam för kaffepengar och lägg resten på en ny turbo.

Okej inte mer? yikes trodde detta skulle ge närmare 250-300 iallfall hmm ska jag ha vx eller vx3 kam?

din orginal turbo är de som bromsar mest, byter du ut turbon så plockar du 250 häst med bara chip, v-kamaxel...

spelar ingen roll om du har större avgasystem eller annan intercooler osv, turbon orkar inte pumpar mer luft för de tyvärr :p

orginal toppen orkar också mer än 250 hästar.

One Man Clan
4 287 Inlägg
20 maj 2012
#6
coolstorybro skrev:
Okej tack så mycket smile då får turbo bli lite mer prio då smile
Xuri skrev:
coolstorybro skrev:
Okej inte mer? yikes trodde detta skulle ge närmare 250-300 iallfall hmm ska jag ha vx eller vx3 kam?

din orginal turbo är de som bromsar mest, byter du ut turbon så plockar du 250 häst med bara chip, v-kamaxel...

spelar ingen roll om du har större avgasystem eller annan intercooler osv, turbon orkar inte pumpar mer luft för de tyvärr :p

orginal toppen orkar också mer än 250 hästar.


med tex t3/t4 turbo, tb58 från turbobanditen,
V-kamaxel
3" avgasystem.
chip så plockar du 250-280 hästar vid 1.2-1.4 bar.

samma setup fast med orginal turbon å 1.2 bars ladd skulle nog ge max 200hästar.

guldbox å tändchip är ingen rekommenderar heller om du kör under 3-350 hästar.

org boxen funkar bra.
Senast redigerat av Xuri (20 maj 2012)


18 Inlägg
21 maj 2012
Trådstartare
#7
Xuri skrev:
coolstorybro skrev:
Okej tack så mycket smile då får turbo bli lite mer prio då smile
Xuri skrev:

din orginal turbo är de som bromsar mest, byter du ut turbon så plockar du 250 häst med bara chip, v-kamaxel...

spelar ingen roll om du har större avgasystem eller annan intercooler osv, turbon orkar inte pumpar mer luft för de tyvärr :p

orginal toppen orkar också mer än 250 hästar.


med tex t3/t4 turbo, tb58 från turbobanditen,
V-kamaxel
3" avgasystem.
chip så plockar du 250-280 hästar vid 1.2-1.4 bar.

samma setup fast med orginal turbon å 1.2 bars ladd skulle nog ge max 200hästar.

guldbox å tändchip är ingen rekommenderar heller om du kör under 3-350 hästar.

org boxen funkar bra.

Jasså, trodde tändchip o guldbox va ett måste när man bytte ut bränslechipet tongue men man får med både bränsle o tändchip från KL för 1200:- så varför inte kasta i tändchipet också om man kommer över en guldbox billigt smile så KLRacings t3/t4 turbo kanske jag skulle satsa på då? smile istället för deras Kam? smile

One Man Clan
4 287 Inlägg
21 maj 2012
#8
ju mindre du byter ju mindre kan strula wink

sälj chippet istället :p


ja en sån turbo lirar bra de körde jag med förut. lämnade 313hk å 440nm vid 1.4 bars laddtryck.
var dock lite mer modifikationer då än vad du har men den gick som en dröm då.


One Man Clan
4 287 Inlägg
21 maj 2012
#9
http://www.garaget.org/video/60517

t3/t4 turbo
större ic
3"avgas
portat grenrör,topp

dock annat insprut osv pga av att mitt orginal inte riktigt lirade, men lh 2.4 som du har i din kärra duger till samma effekt.

313hk å 440nm på filmen, lite bättre acc än org 940 ?wink


18 Inlägg
21 maj 2012
Trådstartare
#10
Xuri skrev:
http://www.garaget.org/video/60517

t3/t4 turbo
större ic
3"avgas
portat grenrör,topp

dock annat insprut osv pga av att mitt orginal inte riktigt lirade, men lh 2.4 som du har i din kärra duger till samma effekt.

313hk å 440nm på filmen, lite bättre acc än org 940 ?wink

Hehe okej, jo den rörde på sej big_smile

Kanske skulle satsa på t3/t4 turbo + KLRacings grenrör (topmount ^^)
Chip
IC
3" avgas
531 topp med V-kam
465cc spridare o 3" LMM är ett måste med KL's chip för o få de o lira oxå smile

One Man Clan
4 287 Inlägg
21 maj 2012
#11
Grenröret gör inte så mycke faktiskt, själv plockar jag 370 hästar nu med hemma filat 940 grenrör.
bättre å slänga pengarna på annat.

du kommer garanterat behöva ny koppling när du kliver över 200hästar.
och ett org grenrör med te/t4 turbo kan du typ besikta bilen med,

med eftermarknadsgrenrör osv tror jag bilprovningen kan bli griniga tyvärr.

en bekant till mig plockade

318hk-480nm vid 1.1 bars laddtryck.
enart chippad bränslebox.
riktigt fint portad 531 topp,
annan kamaxel
portat grenrör
3" avgas.

annars allt orginal.



Sök